وزير كشور گفت: در سردشت جانباز شيميايي شدم و عمل پيوند مغز استخوان هم انجام دادم، اما قصد داشتم آن را به عنوان ذخيره قيامت با خود ببرم و اكنون كه وادار به بيان آن شدم، از خدا طلب مغفرت مي‌كنم.

 

به گزارش فارس، علی كردان در آخرین دفاعیات خود در جلسه علنی امروز مجلس برای استیضاح وی ‌اظهار داشت: تصمیم نمایندگان ملت هر چه باشد، برای من شیرین است و گلایه‌ای از دوستان ندارم و برای بنده كار در نظام در هر رده‌ فرقی ندارد و مهم نیست كه در مقام وزارت كشور یا یك جاروكش ساده باشم. 

وزیر كشور كه در پاسخ به اظهارات بیژن نوباوه نماینده تهران و ستار هدایت خواه نماینده بویراحمد و دنا به عنوان موافقان استیضاح وی سخن می‌گفت، افزود: آنچه در خصوص جعل مدرك بنده مطرح شد، سند رسمی رسیدگی دستگاه قضایی به این مساله را تقدیم رئیس مجلس كردم و در خصوص دریافت حقوق بنده بر مبنای مدرك دكترا نیز، عین نظریه معاون سازمان صدا و سیما را ارائه كردم. 

كردان ادامه داد: در خصوص دریافت حقوق بنده حتی یادداشت مدیر كل وقت منابع انسانی صدا و سیما كه از وكلای پایه یك دادگستری است به جناب آقای دكتر لاریجانی ارائه شده كه قرار بود در اختیار نمایندگان مجلس نیز قرار گیرد اما ظاهرا به دلایلی به دست آنها نرسیده است. 

وی با اشاره به اظهارات موافقان و مخالفان خود كه او را متهم به دروغ‌گویی به لاریجانی كردند، ‌گفت: آقای لاریجانی خودشان اینجا هستند و می‌توانند بگویند كه بنده به ایشان دروغ گفتم یا نه اما این مساله توسط دستگاه قضایی و مسئولان صدا و سیما رد شده و دروغ باید نزد قاضی شرع به اثبات برسد. 

وزیر كشور گفت: آنچه در خصوص اظهارات گذشته بنده در باره مدرك لیسانس و فوق ‌لیسانس نیز، مطرح شده و حتی نوار آن (سخنرانی وزیر كشور در جلسه رای اعتماد) امروز پخش شد، اشتباه كلامی بود كه در اظهارات شفاهی پیش می‌ ‌آید و واقعیت آنست كه خود بنده از دانشگاه درخواست كردم موضوع را بررسی كند. 

كردان با تاكید بر اینكه‌ حضرت امام (ره) فرمودند باید از كاری كه خوشایند استكبار و رسانه‌های خارجی است، پرهیز كرد، گفت: بنده متاسفم در جهانی كه آزادی بیان به صورت پرنرخ و در مردم‌سالاری دینی به طور واقعی مطرح می شود، آقای نوباوه كه شخصیت رسانه‌ای متبحر است، بنده را به خاطر دفاع از خانواده‌ام سرزنش می‌كند. 

وی خطاب به نوباوه گفت: من حق دارم كه از خانواده‌ام دفاع كنم و اگر در دفاعیه خود حق ندارم از زن و بچه‌ام دفاع كنم، باید از كه دفاع كنم و آیا دفاع از خانواده مظلوم‌نمایی است؟ 

"بنده به خاطر خانواده خود بسیاری از مطالب را از پشت تریبون مطرح نكردم، اما آقای نوباوه! بنده اكنون نمی‌دانم كه آیا همسر بنده برای من می‌ماند یا نه و آیا در چنین شرایطی حق ندارم كه از خانواده خود و از اتهاماتی كه به اینجانب وارد می‌ شود، دفاع كنم؟". 

وزیر كشور در خصوص برخی مطالب مبنی بر مقایسه وی با شهید بهشتی نیز اظهار داشت: بنده در هیچ كجا خود را با شهید بهشتی مقایسه نكردم و اصلا عددی نیستم كه بخواهم خود را با او مقایسه كنم بلكه فقط گفته‌ام فشارهایی كه به وی وارد شد درك كرده‌ام.
 
كردان افزود: شخصیت و سابقه و زحمتی كه شهید بهشتی برای تاسیس و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی كشید و مظلومیتی كه متحمل شد و با شهادت خود به نظام اعتبار بخشید مواردی است خاص آن عزیز است كه هرگز نمی‌توانم خود را با وی مقایسه كنم. 

وی همچنین در خصوص توصیه برخی نمایندگان مبنی بر استغفار از خطاهایی كه انجام داده گفت:‌بنده حتما نسبت به گناهانم به درگاه خداوند استغفار می‌كنم و خدا را گواه می گیرم كه از فرصت فوق‌العاده ایجاد شده برای تزكیه نفس از آن استفاده می‌كنم و این اقدام دوستان با هر انگیزه سبب تكمیل شدن نفس توحیدی‌ام شد و به خدای خود وصل شدم. 

وزیر كشور گفت: از مواردی كه در نطق مخالفان بنده بود وعده تبدیل چالش‌های آینده به فرصت‌های سازنده است اما دوستان نبریده گز كردند و سوال نكردند كه بنده تا چه اندازه به وعده‌ای كه دادم عمل كرده‌آم و اكنون آقای بوربور از معاونین بنده در جلسه هستند كه می‌توانند در این خصوص شهادت دهند. 

كردان افزود: بنده در طول مدت كوتاه وزارت طرح كمربند امنیت اقتصادی مرزهای كشور را آن هم بر مبنای منابع مالی غیردولتی تهیه كردم و ویرایش دوم و سوم آن آمده است كه معتقد به امنتیی كردن مرزها هستم و می‌توانید سوال كنید این كار در چه مرحله‌ای است و آیا اجرای آن در توان بنده بوده یا نبوده است. 

وی همچنین با اشاره به موضوع توجه به افكار عمومی كه در نطق موافقین استیضاح وی بود اظهار داشت: رئیس‌جمهور در جریان سه سفر استانی به لرستان،‌گیلان و خراسان شمالی اعلام كرد كه در این سفرها كه خیل عظیمی از مردم به استقبال وی آمدند و نامه‌های فراوانی را مورد بررسی قرارداده وحتی در جلسات خصوصی با اقشار مختلف حتی یك مورد راجع به بنده بحث نشده است. 

این گزارش می‌افزاید: هنگامی كه وزیر كشور گفت: افكارعمومی كه استكبار جهانی ساماندهی می‌كند در حوزه‌های مختلف شكل می‌گیرد برخی نمایندگان ملت به این سخنان وی اعتراض كردند اما كردان گفت كه منظور وی از این سخنان اهانت به مجلس نیست. 

كردان افزود: بنده یك موضوع را برای رهبر معظم انقلاب نوشتم و قرار بود كه به عنوان ذخیره قیامت با خودم ببرم اما برادر عزیز ومومن اینجانب آقای نوباوه بنده را وادار كرد كه بگویم در سردشت جانباز شیمیایی شدم و عمل پیوند مغز استخوان انجام داده‌ام و ا كنون نیز به خاطر اعلام این مساله كه مایل به ثبت و درج آن نبودم از خداوند طلب مغفرت می‌كنم. 

وی افزود: مجلس از نظر من مركزی است كه افراد دین‌دار،‌متعهد، دارای تصمیم حكیمانه و رفتار عقلایی در آن گرد هم می‌ایند اما اینكه گفته شود سخنان بنده مظلوم‌نمایی است و مجلس را از نظر عاطفی تحت تاثیر قرار می‌دهد توهین است. 

"آقای نوباوه اینكه بنده می‌آیم و در دفاع از خود و خانواده‌ام از واژه‌هایی استفاده می‌كنم برای مظلوم‌نمایی نیست و اما شما برخی واژه‌ها را مظلوم‌نمایی و حتی اهانت به مجلس می‌دانید و تذكر می‌دهید ‌اما اینكه گفته شود مجلس بر مبنای مظلم نمایی تصمیم می‌گیرد را اهانت به مجلس نمی‌دانید". 

وزیر كشور در پایان تصریح كرد: ‌بنده شرعا و عقلا و قلبا اعتقاد ندارم كه مجلس باید تضعیف شود و بر همین اساس با این نهاد رفیع بیشترین تعامل را در طی 27 سال اخیر داشته‌ام و به تعهداتم با نمایندگان ملت پایبندم و تصمیم نمایندگان ملت نسبت به علی كردان تغییری در نگاه من به قدرتمند بودن مجلس و دوستانی كه قبلا به بنده رای اعتماد داده و امروز بر اساس مصلحت رای خود را پس می گیرند، ایجاد نمی ‌كند.