بیانیه فرانسه در مورد دیدار ظریف و فابیوس
این بیانیه افزود: لوران فابیوس در دیدار با ظریف به مسائل مهمی پرداخت که باید حل و فصل شوند.
وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه پس از دیدار وزرای امور خارجه ایران و فرانسه در پاریس، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای دستیابی به توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، مسائل مهمی همچنان باقی مانده که باید حل شوند.

 روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه پس از دیدار «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه این کشور با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در راستای دستیابی به توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، مسائل مهمی باقی مانده که باید حل شوند.»

این بیانیه افزود: لوران فابیوس در دیدار با ظریف به مسائل مهمی پرداخت که باید حل و فصل شوند و گفت‌وگوی میان آنها این امکان را به وجود آورد که عزم فرانسه برای حصول توافقی که هدف منحصرا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند، بار دیگر تداعی گردد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه همچنین آمده است: مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان روز یکشنبه با هدف حصول توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تا یکم ژوئیه آینده، رسما در ژنو ازسرگرفته خواهد شد.

 بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در پاریس علاوه بر دیدار با فابیوس، با «جان کری» همتای آمریکایی خود نیز دیدار و درباره برنامه هسته‌ای ایران با وی گفت‌وگو کرد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) این هفته در حالی در ژنو آغاز می‌شود که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجلی که برای رسیدن به چارچوب توافق تعیین شده، گفت‌وگوها بار دیگر اهمیت دوچندانی یافته است.

در حالی که طرفین قرار بود تا سوم آذر امسال بر سر راهکار جامع به توافق برسند، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا گفت‌وگوها برای بار دوم تمدید شود. بر اساس برنامه جدید، دو طرف برای رسیدن به چارچوب توافق تا روز 10 اسفند و برای حصول توافق نهایی تا 9 تیر ماه زمان دارند.

 


 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

 مطالب پیشنهادی:
عراقچی: با حسن نیت طرف مقابل حصول به توافق امکانپذیر است
استقبال گسترده رسانه های بیگانه از نطق علی مطهری
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!