سخنرانی روحانی در روز ارتش
رئیس جمهور گفت: هرجا امام (ره) و رهبری معظم دستور و فرمان دادند ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بود. آنگاه که امام(ره) فرمود و در وصیت‌نامه خود تأکید کرد که نیروهای مسلح در احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها و بازی‌های سیاسی وارد نشوند، ارتش امتحان بسیار خوبی را در تاریخ انقلاب از خود نشان داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روحانی طی سخنانی در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروهای مسلح ما همواره در پی دفاع از مظلومین هستند. ارتش جمهوری اسلامی صلح‌خواه در منطقه است. دیگران از ارتش جمهوری اسلامی ایران بیاموزند. دنبال فتنه نباشند و به کودکان و زنان و پیران در یمن حمله نکنند.وی با بیان این‌که حمله به مردم مظلوم ننگ دو جهان را برای متجاوزین به همراه می‌آورد، گفت: چرا از این فرصت که نیروهای مسلح ما ایجاد کرده‌اند استفاده نمی‌کنند؟ کمک‌های مالی و نظامی به تروریست‌ها در سوریه به چه معناست؟ حمله به یمن به چه معناست؟ دنبال چه هدفی هستید؟ آیا حمله به کودکان برای شما اقتدار می‌آورد؟ شما بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید دید.

وی با بیان این‌که هدف نیروهای مسلح برقراری صلح و امنیت در منطقه است، گفت: ارتش استوار، سپاه پایدار و بسیج قهرمان همه در خط پیروی از فرماندهی معظم کل قوا هستند.

روحانی با بیان این ‌که ما تابع قانون هستیم، اظهار کرد: این‌که در موضوع فناوری صلح آمیز هسته‌ای راه مذاکره را انتخاب کردیم خواستیم نشان دهیم که هیچ مشکلی در جهان نیست که پای میز مذاکره و منطق حل نشود. ما به همه مقررات بین‌المللی برای صلح‌آمیز بودن و اعتماد جهانی پایبندیم اما ملت بزرگ ما اهل تجاوز نیست و هیچ‌گاه تجاوزی را نخواهد پذیرفت.

رئیس جمهور با اشاره به نام‌گذاری سال به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: نیروهای مسلح ما همواره همگام با ملت و دولت بودند و امسال ظهور و بروز این همدلی و همزبانی بیشتر خواهد بود.

وی گفت: هدف دلاوران، امیران، سرداران نظامی و دفاعی با سرداران دیپلماسی ما یک چیز است و آن صلح و امنیت، اقتدار مشروع، دفاع از منافع ملی و کمک به مظلومان منطقه و جهان است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود، گفت: ‌روز ارتش جمهوری اسلامی روز پاسداری از امیران،‌ پاسداران، سربازان و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دلیران در نیروی زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی و همچنین روز احترام به همه ایثارگران به ویژه ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی است.

وی گفت: این روز را به همه ملت ایران، فرماندهی معظم کل قوا و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران ارتش، سپاه،‌ نیروهای انتظامی و بسیج قهرمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

روحانی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران روزهای آغاز پیروزی انقلاب تا امروز در همه صحنه‌های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در برابر ارزش‌های بزرگ انسانیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز که در آستانه پیروزی نهضت جمهوری اسلامی ایران بودیم اگر ارتش به ندای امام راحل پاسخ مثبت نمی‌داد، انقلاب به این آسانی به پیروزی نمی‌رسید.

وی ادامه داد: ارتش در میان دوراهی یک رژیم نامشروع به ظاهر حاکم بر این کشور و استعمارگران از یک طرف و از طرف دیگر خواست ملت و رهبر، دومی را برگزید و مورد تجلیل امام راحل قرار گرفت.

وی با بیان این‌که ارتش در روزهای بعد از پیروزی انقلاب هم همواره ایستادگی کرد، گفت: یادمان نخواهد رفت در ‌آن روزهای غربت جمهوری اسلامی ایران و توطئه گروهک‌ها در غرب کشور، پایگاه هوانیروز کرمانشاه و قهرمانانی چون کشوری و شیرودی در صف اول ایستادگی کردند و نگذاشتند امام و ملت تنها بمانند.

وی اظهار کرد: آن گاه که توطئه‌ای منطقه‌ای و جهانی علیه این ملت آغاز شد نیروهای سه‌گانه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج بودند که در برابر بیگانگان ایستادگی کردند.

روحانی افزود: در عملیات مهم ثامن‌الائمه که دل امام و ملت را خشنود کرد و حصر آبادان را شکست، عملیات بزرگ فتح المبین، بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر، ارتش در کنار سایر نیروها توانست صحنه‌های بزرگی را خلق کند و ما به همه آنها از صیاد شیرازی‌ها، فلاحی‌ها، نامجوها، ستاری‌ها، بابایی‌ها و همه سرداران میدان نبرد و خانواده‌های آنها درود می‌فرستیم.

رئیس جمهور گفت: هرجا امام (ره) و رهبری معظم دستور و فرمان دادند ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بود. آنگاه که امام(ره) فرمود و در وصیت‌نامه خود تأکید کرد که نیروهای مسلح در احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها و بازی‌های سیاسی وارد نشوند، ارتش امتحان بسیار خوبی را در تاریخ انقلاب از خود نشان داد.

وی با بیان این‌که ارتش تنها مظهر اقتدار ملی نیست، گفت: ارتش مظهر نظم، انضباط، مدنیت، سلامت اداری، سلامت اقتصادی، فراجناحی و فراحزبی بودن، اسلامی و دینی بودن است.

رئیس جمهور تأکید کرد: هر مقدار نیروهای مسلح از گروه و حزب فاصله بگیرند در قلب مردم بهتر جای می‌گیرند و این امر اعتماد ملت را به نیروهای مسلح بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

وی با بیان این‌که امروز ارتش مایه آرامش ملت و بالاتر از آن ملت‌های منطقه است، گفت: امروز دلاوران نیروی دریایی ما با پرچم به اهتزاز درآمده جمهوری اسلامی ایران، دلاورانه حضور خود را در دریاها ثبت می‌کنند اما این حضور برای امنیت کشورهای ساحلی و آبراه‌های دریایی است. هیچ کس نگران حضور ایران در آب‌های بین‌المللی نیست. رزمایش ارتش یا سپاه مایه آرامش مردم منطقه است.

وی با بیان این‌که دکترین ما دکترین نظامی و جنگ نیست، گفت: دکترین ما دکترین نظامی و دفاعی است و استراتژی ما همواره استراتژی بازدارندگی و فعال است؛ بازداری برای برقراری صلح و امنیت در کشور و منطقه.

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir