به هشدار وزیر کشور در مورد پول های کثیف توجه کنید
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: صحبت‌های رحمانی فضلی، توقعی را در بین مردم برای افشای حمایت گران پول های کثیف در انتخابات ایجاد کرد که، اگر صحبت‌های ایشان فقط یک هشدار بوده باشد، نباید به آن بی‌توجه بود.

ابوالقاسم رئوفیان اظهار کرد: اظهارات وزیر کشور در ارتباط با پول‌ های کثیف قبل از توضیحات ایشان در مجلس مایه شگفتی شد. ایشان موضوعی را مطرح کردند که به شدت افکار عمومی درگیر آن شد، اما بعد در تریبون مجلس گفتند که اتفاق خاصی در داخل کشور نیفتاده است و فسادی صورت نگرفته که نام کسی را ببرم. این اظهارات در راستای آنچه که قبلاً مطرح شده بود نبوده و نیست.

وی ادامه داد: بحث پول‌های کثیف و ورود آنها در انتخابات، همچنین پیامدهایی که در طول دوران نمایندگی برای آن دسته از افرادی که خدای ناکرده از این طریق وارد مجلس شده‌اند ، ایجاد می‌کند، مسأله‌ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. پول‌های کثیفی که از طریق نامعقول و نامشروع به دست بیاید زمینه را برای کسب قدرت یک فرد آماده می‌ کند که به حتم در ادامه نیز مفاسد بیشتری را به همراه خود خواهد داشت.

این فعال سیاسی همچنین گفت: نماینده‌ای که از این طریق راه به خانه ملت پیدا کند، دیگر دغدغه ملت را نخواهد داشت، بلکه فکر می‌کند که چگونه درآمدهایی را تحصیل کند که بتواند از دین کسانی که پول‌های کلانی را خرج نماینده شدنش کرده‌اند، دربیاید. این افراد دغدغه مردم را ندارند و طبیعی است که از مسیر وظایف قانونی خود در مجلس منحرف خواهند شد.

وی با بیان این‌که اگر وزیر کشور در رابطه با پول‌های کثیف نکته‌ای نمی‌دانست هشدار نمی‌داد، تصریح کرد: در بین افکار عمومی این توقف ایجاد شده است که حتماً مسائلی در زمینه پول‌های کثیف برای وزیر کشور روشن شده که این موضوع را مطرح کرده‌اند. در ضرب‌ المثل عامیانه می‌گویند تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها. حالا چه برسد به این‌ که چنین مسأله‌ای از سمت وزیر کشور مطرح شده است.

رئوفیان ادامه داد: لابد در زمینه پول‌های کثیف مواردی را در گذشته دیده‌ اند و فکر می‌کنم ممکن است در انتخابات آتی هم وجود داشته باشد. نفس این قضیه مشخص است که پدیده بسیار زشتی است و کسانی که قصد سوداگری دارند از آن استفاده می‌ کنند. به همین جهت است که شورای نگهبان وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید در زمان تأیید صلاحیت‌ها توجه لازم را داشته باشد و اجازه ورود سوداگران را به انتخابات ندهد.

وی با تأکید بر ضرورت تنظیم و تدوین کامل قوانین انتخاباتی، گفت: نحوه قوانین انتخابات باید به گونه‌ای تنظیم و تدوین شود تا هزینه‌های خارج از حد متعارف را کنترل و حذف کند. با تصحیح قوانین می‌ شود جلوی ورود نمایندگانی که از طریق نامشروع می‌خواهند به کرسی مجلس بنشینند را گرفت.

این فعال سیاسی در پایان هشدار داد: حتی اگر به قرائت آقای رحمانی فضلی تنها هشداری داده شده باشد نباید به چنین موضوعی کم توجهی شود. نماینده‌ای که از این طریق راه به مجلس پیدا کند دیگر نمی‌تواند در خدمت نظام و مردم باشد، بلکه در خدمت مجموعه حمایتگرش خواهد بود و این مسأله هم برای مجلس و هم برای نظام و ملت خطرناک خواهد بود.


گردآوری: گزوه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir