قتل فجیع سربازان یمنی توسط داعش با ادعای حضور در یمن
تصاویری ویدئویی در روز پنج شنبه (10 اردیبهشت) منتشر شده است که در آن ستیزه جویان داعش چهار سرباز یمنی را سر می برند.

تصاویر جدید منتشر شده ویدئویی حکایت دارند که ستیزه جویان گروه تروریستی تکفیری داعش دست کم پانزده سرباز یمنی را در منطقه‌ای که به ادعای آن ها در یمن است به طرز فجیعی به قتل می رساند.


در یک پایگاه اینترنتی موسوم به «گروه اطلاعاتی سایت (SITE)»، تصاویری ویدئویی در روز پنج شنبه (10 اردیبهشت) منتشر شده است که در آن ستیزه جویان داعش چهار سرباز یمنی را سر می برند و یازده سرباز دیگر را به ضرب گلوله می کشند.

بر اساس این گزارش، گفته می شود سر بریدن این سربازان، اواسط آوریل 2015 توسط تکفیری ها در استان شبوه صورت می گیرد.

این تصاویر همچنین نشان می دهند، 10 سرباز از ناحیه سر هدف گلوله قرار می گیرند و یک سرباز دیگر نیز از پشت تیرباران می شود.

یک گروه ستیزه‌جو که با گروه تکفیری داعش بیعت کرده، مسئولیت این قتل‌ها را به عهده گرفته است.

ستیزه جویان گروه تکفیری داعش که عمدتا در سوریه و عراق متمرکز هستند، به اقدامات هولناک تروریستی از جمله اعدام و سربریدن نظامیان و غیرنظامیان در این دو کشور پرداخته‌اند.

گروه ستیزه جوی تکفیری داعش چندی پیش با انتشار تصاویر ویدئویی، حضور رسمی خود را در کشور جنگ زده یمن اعلام کرد و افزود برای نبرد با جنبش انصارالله در این کشور حضور یافته است.

در این تصاویر ویدئویی، گروهی از افراد مسلح نقابدار نشان داده شد که ظاهراً در یک منطقه بیابانی که بنا به ادعای آنان نزدیک صنعا، پایتخت یمن قرار داشت، در حال آموزش نظامی بودند.

یکی ازسرکردگان داعش در سخنانی که در این ویدئوی تبلیغاتی منتشر شد، گفت: « ما به یمن آمده ایم، به همراه مردانی که به خون شما تشنه هستند و برای انتقام خون سنی ها آمده اند، تا سرزمین هایی که آنان (انصارالله) اشغال کرده اند را پس بگیرند.»

وی حمایت خود را از ابوبکر بغدادی اعلام، و انصارالله را تهدید کرد که سر آنها را می‌برد.

یکی از سرکردگان گروه تکفیری داعش در تصاویر ویدئویی ادعا کرد این گروه برای کشتن انصارالله در یمن حضور یافته است.

این تحولات در حالی روی می دهند که یمن در هفته های اخیر هدف تجاوزات هوایی عربستان سعودی قرار گرفته است.

عربستان سعودی شش فروردین 1394 بدون مجوز سازمان ملل، با هدف تضعیف حوثی ها و برای بازگرداندن هم پیمان خود عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و متواری به قدرت، جنگ علیه یمن را آغاز کرد.

در حملات هوایی جنگنده های عربستان سعودی اغلب مناطق مسکونی سراسر این کشور هدف قرار گرفته اند؛ بر اساس گزارش های منتشر شده در حملات عربستان سعودی به یمن صدها نفر از جمله زنان و کودکان کشته و هزاران تن زخمی شده اند.

یمن همچنین صحنه درگیری‌های شدید میان اعضای کمیته های مردمی و ستیزه جویان القاعده بوده است.

این کمیته های مردمی که خود از جمله اهداف تجاوزات عربستان سعودی به یمن به شمار می آیند، با حمایت نیروهای مبارز حوثی انصارالله، با نیروهای وفادار به منصور هادی درگیر نبرد هستند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:jamnews.ir