پیشنهاد هسته ای محمدجواد لاریجانی
لاریجانی در تشریح علت دلواپسی و دغدغه خود نسبت به مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: دومین مطلبی که می‌خواهم تشریح کنم این است که من نسبت به مذاکرات، دغدغه جدی و دلواپسی دارم.

محمد جواد لاریجانی در یک پیشنهاد گفت؛ از نظر اقتصادی دولت اوباما در کل به جز در حوزه سلامت برنده بوده و به نظر من در مسئله سلامت درگیر خواهد بود. اوباما همچنین می‌خواهد مسئله نژادپرستی را نیز دامن بزند. این‌ها دستورکارهای دموکرات‌هاست. این‌ها راجع به مسئله اول بود که گفتم چرا من راجع به مذاکرات هسته‌ای امیدوار هستم و اینطور نیست که مذاکرات ناامیدکننده‌ای باشد.

لاریجانی در تشریح علت دلواپسی و دغدغه خود نسبت به مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: دومین مطلبی که می‌خواهم تشریح کنم این است که من نسبت به مذاکرات، دغدغه جدی و دلواپسی دارم. حالا کلمه دلواپسی را با انگ‌های مختلف به کار می‌برند و نوعی صفت "بد" شده است، ولی ما زبان فارسی را نباید خراب کنیم، دلواپسی کلمه قشنگی است و معانی پرظرفیتی دارد.

وی در توضیح دلایل دلواپسی خود درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: ما طرف مقابل مذاکراه خود را خوب تعریف نکردیم و ریل‌گذاری مذاکرات نقاط جدی آسیب‌پذیری دارد. اگر طرف مذاکره ما نهایت دشمنی را داشته باشد ولی ما مذاکره را به خوبی تعریف و ریل‌گذاری را محکم کنیم، مانند جنگ می‌دانیم با چه کسی طرف هستیم، جای پای ما سفت است و با آن مقابله می‌کنیم اما اگر جای پای ما شل باشد و طرف هم بسیار اهل خدعه باشد، به شدت صدمه‌پذیر خواهیم بود.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:tasnimnews.com