گزارشی از دومین دادگاه احمد توکلی
در دومین جلسه رسیدگی به پرونده احمد توکلی سه شاکی انصراف داده و یکی از شاکیان اعلام کرد سایت الف ۱۰۰ عنوان مجرمانه دارد.

ساعت ۱۰ صبح یکشنبه، دومین جلسه رسیدگی به پرونده احمد توکلی، مدیر مسئول سایت الف در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) دادگاه مطبوعات برگزار شد.

ساعت ۹:۳۰ شاکی و متشاکی وارد دادگاه شدند و احمد توکلی را نمایندگان مجلس جعفرزاده ایمن‌آبادی، نادران،تاجگردون، امیرآبادی، نجابت، مقیمی، تابش، سقایی، فولادگر، دهدشتی، محجوب و قاضی‌زاده و همچنین حسین فدایی همراهی می کردند. البته حضور دکتر صادق زیباکلام هم در این دادگاه به‌ عنوان حاضرین قابل تامل بود.

در این پرونده شاکیان عبارت بودند از دادستان تهران، علی‌اکبر جوانفکر، اسفندیار رحیم‌مشائی، محمدرضا رحیمی، خرم‌آبادی رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور، حمید بقایی، سعید مرتضوی و صالحی‌امیری که پس از قرائت قرآن و آغاز دادگاه در شعبه ۷۸ به ریاست قاضی جلالی اعلام شد که علی‌اکبر جوانفکر طی لایحه ای رضایت خود را اعلام کرده است.

ابتدا نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت تا بخشی از کیفرخواست را قرائت کند که در آن فعالیت علیه نظام، توهین به نمایندگان مجلس، توهین به رئیس جمهور وقت، توهین به قضات و رئیس قوه قضائیه و نشر مطالب خلاف واقع عنوان شد و نخستین شاکی صالحی‌امیری بعد از اظهارات نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: ادعاهایی که در سایت الف علیه من اعلام شده، صحیح نیست و سوابق علمی من گواهی می دهد که تمام کارهایم را بر اساس قانون انجام داده ام و هیچگونه سوءاستفاده مالی هم در دوران مسئولیت پژوهشی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته ام، انجام نداده ام.

قاضی دادگاه از حضار و خبرنگاران خواست هیچ یک از مطالب دادگاه رسانه ای نشود، اما کلیات جلسه دادگاه در این گزارش اعلام می شود.

بعد از اظهارات صالحی‌امیری، احمد توکلی از اظهارات خود در سایت الف دفاع کرد و انتشارات مطالب را قانونی دانست.بعد نوبت به وکیل مشائی و بقایی رسید که حسینی به‌ عنوان وکیل مدافع این دو شاکی اعلام کرد که موکلانش از شکایت صرفنظر کرده اند.

در ادامه دادگاه، جعفری وکیل سعید مرتضوی صحبت کرد و بعد از آن قاضی از توکلی خواست در مورد اتهامات از خود دفاع کند.

توکلی در دفاع از خود با استفاده از بندها و مواد قانونی مطالب منتشر شده در سایت الف را قانونی عنوان کرد که در پاسخ به اظهارات توکلی، نماینده دادستان این اظهارات را رد کرده و بر کیفرخواست پافشاری کرد.

جلسه دادگاه ساعت ۱۳:۰۰ به پایان رسید و احمد توکلی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد که بی گناه است و باید تبرئه شود و گفت که بیشتر شکایت ها از سوی دادستانی تهران عنوان شده است. همچنین در این دادگاه نماینده خرم‌آبادی هم از شکایت خود دفاع کرد و اعلام کرد که سایت الف ۱۰۰ عنوان مجرمانه دارد که باید به آن رسیدگی شود.

قاضی دادگاه جلسه بعدی را سوم خرداد اعلام کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com