عراقچی: ممکن است مذاکرات تا ۱۰ تیر به نتیجه نرسد
سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران مراحل آخر نگارش متن توافق نهایی را « پیچیده تر، ریزتر و جدی تر» ارزیابی کرد و گفت: مقید به زمان نیستیم بلکه یک توافق خوب با همه جزئیات مطلوب خود می خواهیم .

معاون وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در بدو ورود به وین در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: پنجمین دور مذاکرات ایران و کشورهای گروه 1+5 در سطح معاونان و کارشناسان در چارچوب ادامه نگارش پیش نویس متن توافق جامع هسته ای از روز گذشته با حضور کارشناسان آغاز شده و امروز در سطح معاونان ادامه خواهد یافت.

عراقچی با دشوار خواندن نگارش متن توافق نهایی گفت:گفت و گو های معاونان وزیر امور خارجه ایران با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امروز در وین آغاز خواهد شد.

سخنگوی گروه مذاکره کننده هسته ای ایران درخصوص محورهای این دور از مذاکرات، گفت:نگارش متن توافق نهایی وضمایم آن کار دشواری است که الان درحال انجام است که از دیروز دور جدید آن با جلساتی که کارشناسان داشتند شروع شده و امروز هم ما به مذاکرات ملحق می شوم و با خانم هلگا اشمید بحث ها را ادامه خواهیم داد.

عراقچی ادامه داد : هر چه به مراحل آخر نزدیک می شویم بحث ها ریزتر، جدی تر و پیچیده تر می شود و ما امیدوار هستیم با توکل به خدا و هدایت های رهبر معظم انقلاب و حمایت رئیس جمهور و مردم عزیز ایران این مرحله سخت را با اطمینان خاطر و قوت قلب به گونه ای طی بکنیم که همه جزییات انشاالله به نحوی که مورد نظر ما است برای یک توافق خوب حاصل شود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کار پیش نویس متن توافق نهایی به پایان برسد مرحله بعدی چه خواهد بود گفت: وقتی مذاکرات به صورت کامل تمام شود و مورد توافق قرار بگیرد ما یک توافق نهایی را خواهیم داشت.

عراقچی افزود: البته هنوز ما در نقطه ای نیستیم که بتوان گفت به سرعت تمام خواهد شد، مذاکرات تا مهلت تعیین شده (10 تیر ماه) ادامه پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است فراتر از آن هم برود.

وی تاکید کرد:ما مقید به زمان نیستیم بلکه تلاش می کنیم تا که یک توافق خوب با همه جزئیات که مطلوب ما است حاصل شود .

وی تاکید کرد: در این مرحله از مذاکرات درباره همه حوزه ها با خانم اشمید گفت و گو خواهیم کرد و بحث درمورد همه موضوعات را به صورت همزمان پیش خواهیم برد, هم بحث تحریم ها که موضوع جدی است و هم بحث جدول زمانی و موضوع کمیسیونی که باید برای پیگیری مسائل نحوه اجرا شکل گیرد.

52308