وزیر خارجه ایران در حاشیه‌ چهل‌ و دومین اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی که در کویت برگزار می‌شود با تعدادی از وزیران خارجه کشورهای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در حاشیه اولین روز اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی با وزیران خارجه الجزایر، اندونزی، عراق، افغانستان، موریتانی و وزیر مشاور در امور خارجه تونس دیدار و گفت‌وگو کرد.

چهل و دومین اجلاس وزیران خارجه کشورهای اسلامی به مدت دو روز در کویت برگزار می‌شود. طبق برنامه پیش‌بینی شده محمد جواد ظریف امروز در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

براساس این گزارش در نشست این دوره گروه تماس وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که با موضوع «رویکرد مشترک برای تقویت سازش و مقابله با تروریسم» برگزار می‌شود، آخرین تحولات سومالی، حمایت از گام‌های توسعه‌ای و بازسازی بررسی و نیز نشستی ویژه برای بررسی راه‌های ضامن تعیین استراتژی فعال برای مقابله با تروریسم، افراطی‌گری همراه با خشونت و اسلام‌هراسی تشکیل می‌شود.

در کنار موضوعات سیاسی انتظار می‌رود در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، انسانی، علوم و تکنولوژی و نیز در مورد مقابله با تروریسم و درگیری‌های فعلی در جهان اسلام تصمیم‌گیری شود.

هم‌زمان با برگزاری این نشست ریاست اجلاس وزیران خارجه کشورهای اسلامی از عربستان به کویت به مدت یک سال منتقل خواهد شد.

منبع: ایسنا