یک نماینده مجلس درباره تک نرخی شدن قیمت بنزین گفت: اگر یارانه افراد پردرآمد حذف شود نیازی به هیچ گونه افزایش قیمتی نیست.

بهرام بیرانوند عنوان کرد: به نظر من برای اینکه یارانه افراد پردرآمد حذف نشود، فشار جبران کسری پرداخت به اقشار پردرآمد را به افراد محروم جامعه تحمیل می‌کنند.او ادامه داد: برای به دست آوردن دل اقشار پردرآمد و مرفه نباید فشار بین همه اقشار جامعه تقسیم شود و پول را از همه اقشار جامعه بگیرند و به عنوان یارانه به کسانی دهند که پورشه سوار می‌شوند و درآمد ماهیانه‌شان چندین میلیون تومان است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: اگر قرار بود قیمت بنزین را افزایش دهیم در بودجه سنواتی این افزایش را اعمال می‌کردیم اما نباید این پول جمع شود تا سر ماه به عنوان یارانه در اختیار افراد پردرآمد قرار گیرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی درباره تاثیر افزایش قیمت‌ها در بخش کشاورزی نیز گفت: اگر کشاورزان ما مثل قدیم با پای پیاده رفت و آمد کنند و با طناب و سطل از چاه آب بکشند و با گاوآهن زمین هایشان را شخم بزنند تاثیری بر روی کشاورزان نخواهد داشت اما اگر زمین ها را با تراکتوربکارند و با کمباین برداشت کنند و موتورهای چاه با استفاده از گازوئیل کار کنند قطعا هزینه زندگی شان بالا خواهد رفت.

منبع: ایسنا