رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: باید کارهای خیر مانند مدرسه‌سازی را به همه جنبه‌های جامعه بکشانیم؛ چراکه مدرسه‌سازی مبارزه با جهل است و انبیاء و اولیا الهی نیز برای مبارزه با جهل آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، علی کائیدی در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان بیان کرد: کار خیرین مدرسه‌ساز در راستای کار انبیاء و اولیا الهی است چراکه آن‌ها در زمینه مبارزه با جهل اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به این فرموده امام علی(ع) که بهترین مال و ثروت آن مالی است که در راه خدا انفاق شود، افزود: بزرگ‌ترین خیران در طول تاریخ پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع) بوده‌اند امام علی(ع) در مدینه چاه‌هایی را حفر و آن‌ها را وقف می‌کرد.

کائیدی اضافه کرد: کار مدرسه‌سازی یک بلوغ معنوی و یک اقدام خداپسندانه است این کار یک صدقه جاریه است که برای فرزند و بازماندگان انسان باقی می‎ماند باید کار خیر را به همه جنبه‌های جامعه بکشانیم چراکه مدرسه‌سازی مبارزه با جهل است و انبیاء و اولیا الهی نیز برای مبارزه با جهل آمدند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان اضافه کرد: امروز نیازمند صداقت و حُسن ظن در جامعه هستیم در طول دوران انقلاب اسلامی هیچ زمانی حتی دوران دفاع مقدس نیز به اندازه امروز، دشمنان و ابرقدرت‌ها بر ایران فشار وارد نکرده‌اند.

کائیدی افزود: امسال که به نام همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است باید توجه داشت که ما دیگر از همزبانی عبور کرده‌ایم و در این برهه نیازمند همدلی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز داعش در افغانستان سربازگیری می‌کند باید دولت ملت را کمک کند و در مقابل ملت نیز دولت را یاری دهد تا بتوانیم در مقابل توطئه‌های دشمن پیروز شویم.

نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی گفت: کاری که خیرین انجام می‌دهند نباید منحصر به مدرسه‌سازی شود نیاز است در هر محله افراد با تمکن مالی افراد نیازمند را شناسایی و در جهت رفع نیازهای آن‌ها اقدام کنند.

وی گفت: آن‌چه کشور ما در مقابل توطئه‌های دشمنان محافظت کرده همدلی و همزبانی ملت و دولت است اگر این همدلی نبود اولین گزینه آمریکا حمله نظامی به ایران بود.

منبع: ایسنا