حداد عادل با تعریف از اصولگرایی گفت: اصولگرایی یک اصطلاحی است که در دو دهه اخیر بر سر زبان‌ها افتاده و معنا و مفهوم پیدا کرده است.
در یک کلمه آنچه بنده از معنای اصولگرایی فهمیده‌ام آن است که اصولگرایی عبارت است از ادامه راه امام(ره) با پیروی از مقام معظم رهبری و ما اصولگرایی واقعی را اینگونه تعریف می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "غلامعلی حداد عادل" عصر روز جمعه در همایش اصولگرایان استان کرمان با عنوان« خودباوری، وحدت و همدلی» ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه و تولد حضرت علی اکبر(ع)، روز جوان و ولادت امام زمان (عج) گفت: 14 و 15 خرداد فرصت تجدید عهد با امام راحل (ره) است. ساعت‌، ماه و سال خوبی در انتظار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه کرمان دیار کریمان است و شهروندان با ایمان و غیرتمندی دارد که حضور آنان را در همه عرصه‌های انقلاب دیده‌ایم، تصریح کرد: سپاسگزارم از شما، نه اینکه برای شنیدن صحبت‌های بنده به اینجا آمده‌اید، بلکه برای تحکیم مبانی اصولگرایی گردهم آمده ایم و از ائمه جمعه و نمایندگان مجلس و از شما مردم تشکر می‌کنم که چنین نمایندگانی در مجلس انتخاب کرده‌اید.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تلاش‌ها و گردهمایی‌ها برای تحکیم اسلام و پایه‌های انقلاب اسلامی در این سرزمین و جهان بوده و خواهد بود و من از این جلسات با عنوان «وحدت اصولگرایان» یاد خواهم کرد.

اصول گرایی چیست؟

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه اصول گرایی چیست که آن را مبنا و محور قرار داده ایم و بر آن پافشاری می کنیم؟ گفت: باید دید هدف ما از وحدت اصولگرایان چیست؟ آیا هدف ما از تشکیل این جلسات مثلا این است که ما یک حزبی و جمعیتی هستیم که تعداد بیشتری از ما وارد مجلس شوند و قدرت بدست گیرند و ثروت و شهرتی بدست آورند؟

حدادعادل با تعریف از اصولگرایی ادامه داد: آیا برای این حرف ها اسم اصولگرا روی خود نهاده‌ایم؟ و یا اینکه، مطلب از قرار دیگری است؟ می توانم به جرات بگویم اصولگرایی یک اصطلاحی است که در دو دهه اخیر بر زبان ها افتاده است و معنا و مفهوم پیدا کرده است. در یک کلمه آنچه بنده از معنای اصولگرایی فهمیده ام آن است که اصولگرایی عبارت است از ادامه راه امام(ره) با پیروی از مقام معظم رهبری و ما اصولگرایی واقعی را اینگونه تعریف می کنیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در این دیدار تاکید کردند که باید «25 جلد صحیفه نور و وصیت نامه امام را بخوانید» و ما اصولگرا را کسی می دانیم که منشور زندگی و فعالیت اجتماعی و سیاسی خود را رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری بداند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: سالها پیش در زمان مجلس ششم، یک بار مقام معظم رهبری اصول گرایی را تعریف کردند. ایشان عناوینی را بر شمردند که اصولگرایی را باید با آن عناوین مشخص کرد.

حدادعادل ادامه داد: اساس اصولگرایی ایمان به خدا، تقوا، اخلاق اسلامی، زندگی مومنانه، انس با قران، علاقه به اهل بیت، محبت با مردم، خدمت به مردم و تلاش برای برقراری عدالت در جامعه از هر نوع آن (اقتصادی، سیاسی، آموزشی و ...) است و خدمت به مردم همراه با عدالت و محبت به مردم بر پایه اخلاق اسلامی از مبانی اصلی اصول‌گرایی است.

اصولگرایی مستلزم ولایت پذیری است

حداد عادل با بیان اینکه اصولگرایی مستلزم ولایت پذیری است تصریح کرد: قرآنی را که همه ما می‌خوانیم درس ولایت است و همه ولایت‌ها به ولایت خدا ختم می‌شود و این ولایت یک مفهوم و ستون اساسی در دین داری ما است.

عضو مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دین از سیاست جدا نیست، اظهار کرد: غربی‌ها به گونه‌ای تربیت شده‌اند که معتقدند دین از سیاست جدا است.تصوری که ما از دین داریم با آن ها متفاوت است ضمن آنکه سیاست با آن معنا و مفهومی که آنها درک کرده‌اند متفاوت است. ما بر خلاف آنها معتقدیم دین و سیاست از یکدیگر جدا نیستند همانگونه که شهید مدرس گفته است« سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست» و امام راحل ما نیز مظهر اعلای رابطه دین و سیاست بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، معتقدیم درد بزرگ جهان امروز جدایی دین از سیاست است افزود: این جدایی دین از سیاست است که به جدایی سیاست از اخلاق منجر خواهد شد و شما اگر دنیای امروز را مشاهده کنید، می بینید که چه ادعاها و چه اعمال زشتی در دنیای سیاست صورت می گیرد.

حداد عادل به اشاره به تحولات منطقه و به ویژه یمن گفت: ملت مظلوم، فقیر و محرومی مثل یمن برپا خواسته اند و می گویند که ما می خواهیم خودمان را از زیر بار سلطه نوکرهای امریکا نجات دهیم و خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم.

وی افزود: این ملت به هیچ کجا حمله، تجاوز و یا تعدی نکرده و قوانین بین المللی را نشکسته، اما شما نگاه کنید هر روز به وسیله هواپیماهای آمریکایی به دست سعودی‌ها به شهادت می رسند و از سازمان ملل تاثیر و صدایی بلند نمی‌شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ یک از سردمداران کشورهای غربی اعتراضی نسبت به این کشتار ظالمانه و بی رحمانه نمی کنند. وقتی که سلمان رشدی به پیامبر اعظم اهانت کرد و امام فتوا را برای او صادر کرد دیدید که چه واکنش هایی نشان دادند. این به اصطلاح رونشفکران غربی الان کجا هستند که نسبت به این کشتارها اعتراض کنند؟

حداد عادل افزود: امروز آنها مثل سنگ و با چشم های شیشه ای خالی از احساس و عاطفه، کشته شدن مردم یمن را نظاره می‌کنند و هیچ کس صدایش در نمی‌آید و این درد بزرگ دنیای امروز است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای این روزها دین را با سیاست همراه می‌کند و سیاست را از دل دین در می‌آورد و معتقد است که سیاست نباید از اخلاق جدا باشد. هر که در دنیا رنج می برد از جدایی دین از سیاست است.

اصولگرایی یعنی تاکید بر عزت، استقلال و وحدت امت اسلامی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رابطه دین و سیاست و ایجاد حکومت دینی، یک رکن اصلی اصول‌گرایی است و باید بر این ارکان اصول‌گرایی به منظور حفظ استقلال کشور پافشاری کرد و آیه «ولن یجعل الله من الکافرین ... خدا اجازه نداده است و خدا نخواسته است که کافران بر مومنان تسلط داشته باشند» شعار اصلی و اول مردم همه ایران در انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: وقتی مردم به خیابان ها آمدند اولین شعار آنها استقلال بود و امروز هم اصولگرایی یعنی تاکید بر عزت ، استقلال و وحدت امت اسلامی.

حدادعادل با بیان اینکه حفظ استقلال کشور از دست یافتن ما به انرژی هسته ای مهمتر است تصریح کرد: ما در درجه اول ایستادگی خود را در برابر فشارهای استکبار جهانی در زمینه هسته‌ای ناشی از استقلال طلبی ملت خود می‌دانیم. حرف ملت ما به بیگانگان این است که شما چکاره‌اید که بخواهید به یک ملت مستقل امر و نهی بکنید.

عضو مجلس نهم شورای اسلامی افزود: ملت ایران ملت صغیری نیست که قیم بخواهد و آنها بخواهند برای ما تعیین تکلیف بکنند. ما در پدیده هسته ای اساس ایستادگی خودمان را استقلال طلبی می‌دانیم.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله عناصر اصولگرایی تلاش برای دستیابی به پیشرفت مادی و معنوی کشور و جهاد علمی است که لازمه دستیابی به پیشرفت و توسعه کشور است.

اصول گرایی یک حقیقت متعالی است

وی ادامه داد: اصول گرایی برای ما صرفا یک نام و اصطلاح نیست بلکه یک حقیقت متعالی است و هرکس با هر نامی که بتواند اینگونه رفتار کند و به این مبانی معتقد باشد ما او را اصولگرای واقعی می‌نامیم و هر کس و با هر سابقه و ادعایی که از این مبانی عبور کند ما او را اصول گرا نمی دانیم.

حدادعادل با اشاره به راه و رسم عملی اصول گرایی افزود: امام راحل ما کاری سترگ، عظیم و باور نکردنی در جهان را رقم زد و آن نیز تاسیس اصل نظام و منقرض و واژگون کردن سلطنت ستم شاهی بود. امروز وظیفه ما این است که راه امام را پشت سر مقام معظم رهبری طی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اطاعت از رهبری و امام در جهت حفظ و تقویت نظام اسلامی الزامی است تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری، پرچمدار و حافظ میراث بزرگ امام راحل است که آن میراث؛ حکومت اسلامی، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

حدادعادل با بیان اینکه، ملت ایران امروز سخن امام را از زبان رهبری می شنوند گفت: یکی از کارهای بزرگ رهبری مخصوصا در این 26 سال اخیر، گفتمان سازی برای جامعه بر اساس اسلام و اندیشه های امام و متناسب با اقتضای روزگار بوده است.

حدادعادل با بیان اینکه ایستادگی در برابر استکبار جهانی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است تصریح کرد: ساماندهی فکری و ایجاد نظریه پردازی مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی از جمله تاکیدات رهبری بوده است به طوری که ایشان می فرمایند «من اجازه نمی دهم که فرزندان برومند این ملت دانشمندان هسته ای را بازجویی و بخواهند جاسوسی کنند، من اجازه نمی دهم که زیاده روی و زیاده خواهی کرده و در حریم عزت و استقلال ما قدم بگذارند». این همان گفتمان استقلال طلبی برخواسته از قران و روح مسلمان ایرانی است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتمان دیگر رهبری گفت: ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن از دیگر گفتمان های مقام معظم رهبری است. ایشان از سال های نخستین رهبری برموضوع تهاجم فرهنگی تاکید کرده‌اند و امروز نیز دغدغه ایشان بر این موضوع همچنان ادامه دارد و هنوز هم ایشان نسبت به سرنوشت جوانانی که در معرض تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌اند نگران هستند.

وی ادامه داد: این یک گفتمان فراموش شده نیست بلکه یک گفتمانی است که هم اکنون اهمیت و ضرورت خود را حفظ کرده است.

عضو مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر جهاد علمی تاکید داشته اند اظهار کرد: ایشان بسیاری از حرکت های علمی پیشرو دانشگاهی ما را شخصا نظارت می کنند. ایشان تنها بر موضوع هسته ای نظارت نمی کنند بلکه بسیاری از رشته های علمی و فناوری های جدید با پشتیبانی و پیگیری و تاکید ایشان پیشرفت کرده است و ایشان به درستی معتقد است که ما اگر بخواهیم در اقتصاد و در سیاست استقلال خود را حفظ کنیم باید پیشرفت علمی داشته باشیم.

مقام معظم رهبری؛ پرچمدار جهاد علمی

حدادعادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری پرچمدار جهاد علمی است گفت: گفتمان دیگر ایشان مقابله با جنگ نرم دشمن بوده است. ایشان به درستی و با الهام از قران و نهج البلاغه وقایعه سال 88 را فتنه نامیدند و عناصر فتنه را تشریح و بر مقابله با فتنه تاکید کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آن زمان ملت را به لزوم مقابله با جنگ نرم و بصیرت دعوت کردند تصریح کرد: ایشان چراغی فرا روی راه ملت قرار دادند تا مردم با بصیرت از فتنه بگذرند و این بصیرت ملت ایران و شما مردم بود که 9 دی را آفریدید.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: 9 دی مولود بصیرت است و بصیرت نیز یکی از گفتمان ها مقام معظم رهبری در کنار جنگ نرم و مقابله با فتنه بوده است.

وی با اشاره به دیگر گفتمان های مقام معظم رهبری گفت: سبک زندگی اسلامی را ایشان به درستی به مردم و مسئولین هشدار داده‌اند. باید بپذیریم ما از سبک زندگی اسلامی دور شده ایم. این زندگی که ما می کنیم، زندگی است که آسیب دیده است و زندگی ما از طرق مختلف از اسلام دور شده است.

حدادعادل گفت: زندگی اسلامی با آنچه که امروز در زندگی ما جریان دارد متفاوت است. ما باید تلاش کنیم از لباس پوشیدن، غذا خوردن، دین و ایمان، روابط اجتماعی، زندگی معمولی، کسب درآمد و ... به سمت زندگی اسلامی حرکت کنیم.

اقتصاد مقاومتی مهمترین گفتمان حال حاضر مقام معظم رهبری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، اقتصاد مقاومتی مهمترین گفتمان در حال حاضر مقام معظم رهبری است افزود: رهبری بیش از هر چیز دیگری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند. باورم این است که مقام معظم رهبری در 2 ، 3 سال اخیر درباره هیچ امری به اندازه اقتصاد مقاومتی تاکید نداشته اند.

وی افزود: در دیدار اخیر نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری نیز ایشان فرمودند« با اقتصاد مقاومتی، حل مساله هسته ای برای ما آسان تر خواهد شد» و این گفتمان نشان از اهمیت ویژه پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن دارد.

حدادعادل گفت: ملت ایران خوب فهمیده است که دشمن برای مقابله با این انقلاب دست به تحریم فروش نفت ایران زده و راه ارتباط پولی ما را با خریداران نفت بسته است به تفکر اینکه ملت ایران را از پا در بیاورد اما رهبری می فرماید «ما باید اقتصاد خودمان را آنچنان سروسامان دهیم که دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از روش های اقتصادی نتواند استفاده کند.»

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصول گرایی یک مبانی نظری، فکری و مفهومی دارد و یک سری جنبه های عملی. گفتمان های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری شاخص های عمل اصولگرایان است و این بدان معنا است که ما می‌دانیم از چه سخن می‌گوییم.

افکار کسانی که مذاکره را افتخار می دانند، در نزد ملت ایران مردود است

وی افزود: آنهایی که در برابر بیگانه خودباختگی داشته و آنهایی که بخواهند در برابر زورگویان کوتاه بیایند و کسانی که مذاکره کردن را برای خود افتخار محسوب می کنند، افکار آنها از نظر این ملتی که انقلاب کرده و صدها هزار شهید، جانباز و آزاده برای حفاظت و نگهداری از این نظام داده اند مردود است.

حدادعادل افزود: تبعیت ملت ما از مقام معظم رهبری یک تبعیت تقلیدی کورکورانه نیست، (البته تقلید قائلیم در بحث مرجعیت که آن یک مبنای عقلی دارد) اما رهبری برای مواضعی که بیان می کنند استدلال دارند. وقتی به فرمایشات ایشان گوش می دهیم مشاهده می کنیم ایشان حق می گویند، منطقی استدلال می کنند و اصول گرایی یعنی تلاش برای تحقق این اندیشه ها و دست یافتن به این اهداف و حفظ و تقویت این دستاوردها.

حدادعادل با اشاره به برگزاری انتخبات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری گفت: امسال ما یک آزمون بزرگ برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران در پیش خواهیم داشت. نیاز به گفتن ندارد که انتخابات 94 مجلس شرایط خاص خود را دارد و ما باید شرایط این انتخابات را درک کنیم. ما باید حساسیت انتخابات 94 را بدانیم و باید به یاد بیاوریم که هیچ کس دیگر دوست ندارد گرفتاری های مجلس ششم برای نظام دوباره تکرار شود.

اصول گرایان هیچ راهی جزو وحدت ندارند

رییس فراکسیون اصول گرایان مجلس شورای اسلامی افزود: اصول گرایان هیچ راهی جز وحدت ندارند. انشاءالله شاهد وحدت اصول گرایان در کرمان و در همه جای ایران باشیم. بار دیگر تاکید می‌کنم اصرار ما بر وحدت اصول‌گرایان برای دستیافتن به قدرت، شهرت و ثروت نیست. هدف ما این نیست که کسی که تاکنون نماینده نبوده است حتما باید نماینده شود و یا کسی که نماینده بوده است به هر قیمتی نماینده باید بماند و این موارد به دور از رویه اصول‌گرایی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه ما می‌خواهیم این است که مجلس، دولت و قوه قضاییه و مجموعه نظامی داشته باشیم که این ارزش های اسلامی، دینی و معنوی را حفظ بکند و آن چراغی که 36 سال است در این کشور به دست این ملت در این دنیای تاریک روشن شده است همچنان روشن بماند و روز به روز نیز پر نورتر شود.

وی ادامه داد: هدف از این گردهمایی ها، آمد و رفت ها، جلسات، برنامه ریزی ها و ... باید این باشد و اگر غیر از بود مطمئن باشید دیگر خدا با ما نیست و خدا نظر لطف و عنایت خود را از ما خواهد گرفت ضمن آنکه باید اخلاص داشته باشیم . یعنی انقلاب را برای خود نخواهیم و انقلاب را برای خود نخواستن و خود را برای انقلاب خواستن شرط اول و اصلی اصولگرایان است ایکه باید رعایت شود.

حدادعادل با بیان اینکه باید برای نیل به وحدت آماده باشیم تصریح کرد: باید در راه وحدت، مقداری از سلیقه های خود صرف نظر کنیم. بارها بنده به گوش خودم از زبان رهبری شنیده‌ام که ایشان می فرمایند« وحدت اینطور حاصل نمی‌شود که من سر جای خودم بایستم و سر موضع خودم بایستم و تکان نخورم و طرف دیگر نیز سر جای خودش بایستد و تکان نخورد و هر چه بگوید که همین که هست و بعد وحدت حاصل شود؛ وحدت زمانی حاصل می شود که من یک قدم از آنجایی که هستم به سمت طرف مقابل حرکت کنم و طرف مقابل نیز از جایی که ایستاده یک قدم به سمت من بیاید تا دست های ما به هم برسد» این تمثیل مقام معظم رهبری از وحدت و گذشت از سلیقه است.

وی افزود: بنده اینجا به سلیقه های مختلف اصولگرایی عرض می کنم که اگر قرار شود که هر کدام از ما یک حرفی بزند و اصرار کنیم که غیر از حرف ما حرف دیگر نباید مطرح گردد این وحدت حاصل نمی شود البته در چهارچوب همین اصول.

عضو مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید کلیات و زینت اصول گرایی را قبول کنیم ولو اینکه هیچ یک از ما که اکنون در مجلس هستیم در مجلس آینده نباشیم. اما حقیقتا چه اهمیتی دارد بنده در مجلس باشم یا نباشم مهم این است که مجلس در خدمت اسلام و پشتیبان رهبری و نظام باشد. پس باید برای دست یافتن به چنین مجلسی تلاش کنیم.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من در مجلس مشاهده می کنم که برخی نمایندگان به هم خرده می گیرند و یکی می گوید که او تند گفت. من می گویم این تندی و کندی ممکن است عیب داشته باشد اما بترسید از آنکه زمانی مجلسی داشته باشیم که آدمهای تندی در آن باشند اما تندی که در واقع در خلاف جهت نظام اسلامی باشد. باید نگران چنین تندروی هایی باشیم.

حدادعادل با اشاره به انتخابات سال جاری گفت: انشاالله با همین شکوه و عظمتی که اصول گرایی در شهر و استان کرمان دارد، امیدوارم آسیب های وارد شده به اصول گرایی ترمیم یابد و بینیم که اسم های مختلف و سلیقه های مختلف شما با عزم و ارادت، روشن بینی، ایمان و روحیه انقلابی بتوانند بر همه این اختلاف سلیقه ها غلبه کنند و یک امتحان موفق دیگری در ادامه امتحانات گذشته در عرصه انقلاب در انتخابات مجلس آینده به ظهور برسانید.

وی افزود: من هر زمان که به خدمت رهبر می رسم می گویم که مردم فراوانی به شما سلام رسانده اند و ایشان می فرمایند «تو موظفی که سلام من را به همه آنها برسانید» من هم اینجا ادای وظیفه می کنم.

وی در پاسخ به این سوال اینکه، «بعضی از دولتمردان کنونی در فتنه بوده‌اند چه امیدی است که بتوانند انتخابات سالم برگزار کنند و آیا تدابیری اندیشیده شده است؟» گفت: وزرایی که در کابینه دولت قرار دارند بعضا از آنها این سئوال شده است. خیلی ها در مجلس و در حضور نمایندگان از فتنه برائت جستند. نمایندگان مجلس و ملت در انتخابات مراقب خواهند بود و خوشبختانه وزیر کشور نیز به حمدالله در فتنه نبوده و مجری انتخابات ایشان است. امیدوارم همکاران وی در وزارت کشور و در استان ها انتخابات را طوری برگزار کنند که انتخابات سالمی همچون گذشته در کشور داشته باشیم.

رییس فراکسیون اصول گرایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نمی شود اسم اصولگرایی که در شعار و عمل هیچ فرقی با حزب الله ندارد را حزب الله بگذاریم گفت: اصولگرایی فعلا علم شده است. مهم اسم و نام نیست. مهم راه و رسم درست است و مهم این است که این راه و رسم از دست نرود و اسم اصولگرایی عیبی نداشته باشد.

حدادعادل در پاسخ به این سوال که چرا رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند؟ گفت: حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده بر اساس اعتمادی است که ایشان به این تیم دارند و اینطور هم نیست که آنها را قبول نداشته باشند، ولی در برابر ملت سخن دیگری گویند. ایشان فرمودند «من آنچه که به صورت علنی می گویم در خفا خلاف آن را نمی گویم ممکن است یک زمان درجلسات خصوصی مطلبی گفته شود که مصلحت نباشد علنی گفته شود.» بنابراین تصور نشود که رهبری به تیم مذاکره کننده اعتمادی ندارند و تا اینجا به این گونه بوده است. اگر انها بعد از این خدایی نکرده غیر از این عمل کنند رهبری با هیچ کس شوخی ندارد.

منبع: ایسنا