یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: مجلس باید ضمن پرهیز از نگرش‌های انتخاباتی در تعامل با دولت از حرکت‌های برخوردمابانه بپرهیزد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، اظهار کرد: صحبت‌های رهبری با نمایندگان در راستای همان خردورزی در فضای حاکم بر مجلس در سال آخر کاری مجلس نهم بود. به تعبیر دیگر ایشان نمایندگان را به طور جد و موکد به این باور هدایت فرمودند که باید مجلس به سمت و سویی برود که از نگرش‌های انتخاباتی پرهیز کند.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: در مورد تعامل با دولت نیز می‌بایست از حرکت‌های زننده و برخورد با مسئولین عالیرتبه دولتی پرهیز کند. لذا بر اساس آن راهکارها مجلس کارآمد در سال آخر خود به سمت تبیین برنامه ششم توسعه برود. در عین حال در جهتی باشد که اقتصاد مقاومتی پیاده سازی شود.

وی افزود: در مجموع مجلس نباید آن رویه نامبارکی که همیشه بوده و در سال آخر، امور به حال خود رها می شده و به مسائل انتخاباتی پرداخته می شده وجود داشته باشد. بلکه باید تا لحظه آخر به دنبال پیگیری طرح‌های نو و نگرش‌های نوین و بحث و بررسی شرایط جامعه خود باشد.

هروی خاطرنشان کرد: در همین راستا باید در نظر داشت که روند تقابل که گاهی بین مدیران اجرایی وجود دارد کاهش یابد که نمایندگان مجلس هم باید نگاه حکیمانه‌ای را دنبال کنند. لذا با توجه به این که امسال، سال پایانی مجلس نهم است انتظار می‌رود نمایندگان بتوانند از فرمایشات رهبری بهره ببرند.

منبع: ایسنا