یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه غربی‌ها از مدت‌ها پیش سیاست ایجاد درگیری قومی بین شیعه و سنی را در پیش گرفته‌اند، گفت که در چنین شرایطی اتحاد بین شیعه و سنی لازم است و قطعا با این راهکار می‌توان با داعش مقابله کرد.

احمدرضا دستغیب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: ایجاد درگیری قومی بین شیعه و سنی با هدف تجزیه کشورهای منطقه اقدامی است که غربی‌ها از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌اند و این چیز جدیدی نیست.

وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بیش از آنکه از ناحیه دشمن ضربه بخوریم از ناحیه برخی از ناآگاهی‌های درونی خودمان ضربه می‌خوریم که این ناآگاهی‌ها در بین افراطیونی وجود دارد که با اشتباهات‌شان به این اختلافات دامن می‌زنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: فراتر از موضوعات منطقه در کشور نیز باید ملاحظاتی باشد که با دقت تمام و حفظ وحدت برای خنثی کردن توطئه دشمنان تلاش‌های لازم صورت گیرد.

دستغیب با بیان اینکه داعش جزء سناریوی غربی‌هاست که در آن افراطی‌گری تعریف شده است، می‌باشد، گفت: داعش با دو هدف ایجاد اختلاف درون مسلمانان و دیگری نشان دادن خشونت زائدالوصف و غیرانسانی توسط یک جریان اسلامی به وجود آمده است که متاسفانه چهره زشت و پلیدی را از اسلام به غلط به افکار عمومی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: غربی‌ها با ایجاد داعش دو سیاست را دنبال می‌کنند؛ اول ایجاد اختلاف در جبهه متحد مسلمانان و دیگری جلوگیری از توسعه اسلام با نشان دادن چهره زشتی از اسلام.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در چنین شرایطی راهکار مقابله با این سیاست غربی‌ها بخصوص آمریکا و داعش وجود وحدت بین شیعه و سنی است. مسلمانان باید بیش از آنکه به اختلافات و حاشیه‌ها دامن بزنند به وحدت بپردازند.

منبع: ایسنا