دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار می‌گوید که رعایت شأن مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در داخل باعث می‌شود که طرف مقابل هم جرأت بی‌احترامی به آنها را نداشته باشد.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: رعایت احترام و ادب نسبت به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای اولا یک اصل اسلامی است و بی‌ادبی موجب رواج بی‌اخلاقی خواهد شد. همچنین وقتی در داخل ایران شأن مذاکره‌کنندگان هسته‌ای حفظ شود طرف مقابل و غرب هم به خود اجازه نمی‌دهد تا به نمایندگان ایران بی‌احترامی کند.

وی افزود: باید توجه کنیم بهترین ویژگی انسان باتقوا داشتن ادب و رعایت حال دیگران است. حتی اگر حق با ما باشد اما می‌توانیم حرمت طرف مقابل را نگه داریم. اگر حرف حقی با بی‌ادبی و خارج از نزاکت رفتارکردن زده شود، آن حرف حق از بین می‌رود و شنیده نمی‌شود.

دبیرکل انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در ادامه گفت: چارچوب‌های مذاکره هسته‌ای توسط مقام معظم رهبری مشخص شده مثل اجازه ندادن بازدید از مراکز نظامی یا دیدار و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای که دشمن می‌خواهد با شناسایی آنها در موقع لزوم ضربه خود را بزند.

وی اضافه کرد: بهترین شخصی که می‌تواند چارچوب‌های مسائل هسته‌ای را روشن کند رهبر معظم انقلاب است و ما هم باید تابع باشیم. رعایت فرمایشات رهبری از اصول ماست و آن را می‌توان با بیان شیوا به گونه‌ای که به کسی بی‌احترامی نشود بیان کرد.

کریمی اصفهانی در پایان گفت: از دولت و هیات مذاکره‌کننده هم همین انتظار می‌رود تا با رعایت ادب با منتقدان برخورد کند.

منبع: ایسنا