یک نماینده مجلس معتقد است: خصوصی‌سازی و اجرای سیاست‌های اصل 44 فقط روی کاغذ و به صورت تئوری مانده است.

نعمت الله منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه حدود 10 سال از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 می‌گذرد، گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی اصلا محقق نشده و تنها روی کاغذ و در حد تئوری مانده است.

وی با بیان اینکه اصل برنامه خصوصی‎‌سازی یک تفکر مثبت و برای اقتصاد کشور ضروری بود، عنوان کرد: وقتی که این سیاست به مرحله عمل رسید، با آنچه که برای آن ترسیم شده بود فاصله زیادی گرفت.

نماینده پاوه و اورامانات در مجلس با اشاره به دلایلی که مانع از روند صحیح خصوصی‌سازی شد، خاطرنشان کرد: سال‌ها به دنبال کوچک کردن دولت و واگذاری برخی از امور به بخش خصوصی بودیم، اما متاسفانه در برخی موارد مقاومت‌هایی از سوی دولت دیده می‌شد که مانع کار شد.

منوچهری تصریح کرد: از سوی دیگر در بخشی از خصوصی‌سازی‌ها تنها شاهد سوءاستفاده و ایجاد رانت بودیم و افراد به فکر منافع شخصی خود بودند تا منافع کشور و مردم.

وی نبود ضمانت اجرایی را از دیگر دلایل عدم اجرای سیاست‌های اصل 44 دانست و تاکید کرد: در مواردی هم واگذاری‌ها انجام شد، اما به بدترین شکل.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، در برخی موارد هم اصلا صلاح نبود که امور به بخش خصوصی واگذار شود.

منوچهری معتقد است: عدم اجرای خصوصی‌سازی از اجرای نادرست و ناقص آن بهتر بود، زیرا این اجرای نادرست پیامدهای بیشتری برای اقتصاد داشت.

وی یادآوری کرد: به هر حال باید بخشی از امور کشور به بخش خصوصی واگذار شود، زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده همه مسائل برآید، اما باید نظارت بیشتری بر شیوه اجرا وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا