یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از عدم پرداخت یارانه شیر در دو سال گذشته به دامداران خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت که به داد حوزه کشاورزی برسید چون در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد.

 محمدمهدی برومندی در تذکری در صحن علنی امروز چهارشنبه ضمن قدردانی از بیانات مقام معظم رهبری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: وضعیت کشاورزان، تولیدکنندگان و دامداران اصلاً مناسب نیست به طوری که در دو سال گذشته یارانه شیر به دامداران پرداخت نشده و آنها برای ادامه زندگیشان ناگزیر به کشتن بسیاری از دام‌هایشان شدند.

وی با انتقاد از عدم پرداخت پول گندم، گفت: یارانه بذر پرداخت نشده و پول جو نیز توسط شرکت پشتیبانی دام داده نشده است. از طرف دیگر قیمت میوه برای تولیدکننده به صرفه نیست و فریاد مصرف‌کننده را به دلیل چندبرابر شدن قیمت تا زمان رسیدن به دست آنها درآورده است و موجبات نارضایتی مردم شده است. لطفاً به استناد قانون نظام جامع بهره‌وری به داد حوزه مسئولیتتان برسید و وضعیت غم‌انگیز کشاورزی را نجات دهید.

نماینده مردم مرودشت در ادامه از رئیس جمهور خواست که با توجه به شرایط موجود استان فارس را در زمره استان‌های در مرز خشکسالی قرار دهد و هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم اندیشیده شود. همچنین خسارت کشاورزان توسط بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شود.

برومندی در تذکری دیگر ضمن قدردانی از نوبخت برای استخدام مهندسان ناظر کشاورزی گفت که باید احکام استخدام این افراد به صورت رسمی صادر می‌شد اما احکام آنها پیمانی است که اعتراضاتی را به وجود آورده است.

منبع: ایسنا