دلجویی مجری تلویزیون از حمید بعیدی‌نژاد
محمدحسین رنجبران مجری برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با نگارش متنی از حمید بعیدی‌نژاد رئیس تیم کارشناسی مذاکره‌کننده ایران دلجویی کرد.

شامگاه پنجشنبه برنامه گفت‌وگوی ویژه که قرار بود با حضور علیرضا زاکانی رئیس کمیته بررسی برجام در مجلس و دکتر بعیدی‌نژاد عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده برگزار شود با یک اتفاق عجیب روبه‌رو شد.این نشست با مخالفت زاکانی نماینده مجلس روبه‌رو شد و او عنوان کرد که حاضر نیست در برابر بعیدی‌نژاد بنشیند و به خاطر رعایت شان مجلس تنها حاضر است به صورت تلفنی یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده را در بحث مشارکت دهد.

بدین ترتیب سردبیر و تهیه‌کننده گفت‌وگوی ویژه خبری نیز از بعیدی‌نژاد خداحافظی کردند و اجازه حضور او در برنامه را ندادند.حالا محمدحسین رنجبران مجری این برنامه در صفحه اینستاگرام خود درباره این اتفاق نوشته است:‌ «بعضی لحظات به تلخ‌ترین لحظات آدم تبدیل میشه اما در عین حال عبرت‌آموز هم هستند. دیشب از آن شب‌های ماندگار تلخ و شیرین بود برای من، تلخ از آن جهت که ناخواسته در برخوردی که به هیچ‌وجه نمی‌پسندیدم سهیم شدم (و البته این موقعیت‌های ناخوسته از وجوه ناخوشایند حرفه ماست)، شیرین از آن جهت که بزرگواری یک انسان شریف در چنین موقعیت ناخوشایندی برایم تجربه‌ای ماندگار شد. دکتر حمید بعیدی‌نژاد رو می‌شناختم و پیش از این در یک برنامه دانشگاهی با او هم‌صحبت شدم اما دیشب در دومین برخوردمان یک درس اخلاقی بزرگ را نه از یک مدرس اخلاق بلکه از یک چهره سیاسی آموختم.

دیشب این دیپلمات نام‌آشنا درس تواضع، صبر، ادب و اخلاق سیاسی را برایم در کمتر از دو دقیقه معنا کرد. کاری ندارم که برجام نتیجه‌اش در مجلس و شورای عالی امنیت ملی چه می‌شود یا آمریکایی‌ها به آن چه رایی خواهند داد، کاری ندارم کفه مثبت یا منفی آن برای کشور چقدر است، کاری ندارم که تحلیل و نظر شخصی‌ام در این‌باره چیست اما آرزو دارم همه دیپلمات‌ها و سیاستمداران ما آراسته به اخلاق و ادب و منطق باشند. دیشب یاد تذکرات پی در پی آقایمان افتادم به سیاسیون که اخلاق باید سرلوحه کارتان باشد ....».

منبع: ایسنا