تعداد کشته شده های ایرانی در فاجعه منا بیشتر شد
رییس سازمان حج و زیارت دقایقی پیش تعداد زائران ایرانی کشته شده در فاجعه منا را 133 نفر و تعداد مجروحان را 99 نفر اعلام کرد.

تعداد کشته‌های ایرانی به 133 نفر رسید

سعید اوحدی اعلام کرد: آمار مفقودین تاکنون 354 نفر است که تعدادی از آنها در بین مجروحین شناسایی شده‌اند که در حال حاضر در کاروان‌هایشان مستقر هستند.وی همچنین از تشکیل 10 تیم شناسایی ویژه خبر داد و گفت: امروز تعدادی از این تیم‌ها به جده و طائف خواهند رفت.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون دو تن از زائران ایرانی در بیمارستان جده بستری هستند.همچنین تعدادی از مجروحین به دلیل عمق فاجعه و جمعیت زیادی از مجروحان از بیمارستان‌های مکه به طائف منتقل شده‌اند که امروز این تیم‌های ویژه برای شناسایی مجروحان ایرانی به آن بیمارستان‌ها خواهند رفت.

وی با بیان اینکه سعی می‌شود تا حدود ظهر امروز آمار جامعی از مجروحان، جان باختگان و مفقودین ایرانی اعلام شود، گفت: فضا در عربستان نسبت به این موضوع امنیتی شده و همین مساله شناسایی مفقودین را مشکل کرده و حتی زمانی که مجروحان ایرانی از بیمارستان‌ها با ما تماس می‌گیرند، نمی‌توانند اطلاعات جامعی در اختیار ما بگذارند.

رییس حج و زیارت گفت: وضعیت منا صبح امروز کاملا مدیریت شده و منظم بود و بسیاری از زائران ایرانی سومین رمی خود را انجام دادند.امروز آخرین مرحله از رمی جمرات سه‌گانه است که زائران بعد از نمازظهر این منطقه را به سمت مکه و برای ادامه مناسک حج ترک خواهند کرد.مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز شب گذشته آخرین سرشماری از مجروحان فاجعه مکه را منتشر کرد که تعداد آنها به ١٥٩ نفر رسیده بود.

منبع: ایسنا