رژیم یهودی مسلک عربستان فاقد صلاحیت اداره خانه خداست
فرج الله عارفی گفت: مکه و مدینه دو محل مقدس هستند و کسانی را برای مدیریت می‌خواهند که به همه جهان اسلام تعلق داشته باشند و رژیم یهودی مسلک عربستان فاقد این صلاحیت است.

فرج الله عارفی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی پیرامون فاجعه منا اظهار کرد: مراسم حج بزرگ‌ترین گردهمایی جهان اسلام است که مسلمانان در یک مقطع خاص حضور پیدا می‌کنند و اعمال واجب را انجام ی دهند و قاعدتا اداره چنین جایی با چنین جایگاهی از حیطه صلاحیت یک دولت خارج است.وی افزود: مکه و مدینه دو محل مقدس هستند و کسانی را برای مدیریت می‌خواهند که به همه جهان اسلام تعلق داشته باشند و رژیم یهودی مسلک عربستان فاقد این صلاحیت است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه می بینیم در مناسک حج اتفاقات بزرگی رخ می دهد و بدترین نوع آن امسال بوده و سقوط جرثقیل و کشتار بی رحمانه مسلمانان در منا گویای این است که دولت عربستان به هیچ عنوان شایستگی کار را ندارد.

وی افزود: پیشنهاد جهان اسلام این است که یک شورایی تحت مدیریت جهان اسلام و از سوی آنان حج را مدیریت کند و سازمان کنفرانس اسلامی بتواند شرایط امنی برای میهمانان الهی ایجاد کند.

عارفی با بیان اینکه اینهایی که خود را خادم حرمین می نامند، خائن هستند و جسارت می کنند، تصریح کرد: در روایات آمده است که هیچ بنایی نباید بلندتر از کعبه باشد و می‌بینیم سعودی‌ها برج‌هایی ساخته‌اند که ضربات بدی به جایگاه این مکان مقدس وارد کرده است.

منبع: ایسنا