جهانگیری: ابتکار، یک شیرزن واقعی است
جهانگیری: معصومه ابتکار مدیر برجسته ای بود و در صحنه های بین المللی این مساله را نشان داده است.وی یک شخصیت دانشگاهی است که وارد کار اجرایی شده است.

مراسم تکریم معصومه ابتکار

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان محیط زیست گفت: این اولین جلسه ای است که در دولت دوازدهم حضور دارم و اولین مسوولیتم در دولت جدید محسوب می شود در حال حاضر وزرا معرفی شده و همچنین نمایندگان برای بررسی سوابق آنها در تلاش هستند تا فرصتی ایجاد کنند که مسایل کشور گفته شود، موضوعاتی که اغلب از آنها صحبتی نمی شود امیدواریم این موضوع فرصت همدلی و همراهی بیشتری بین دولت و مردم ایجاد کند.

او ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم مهمترین سرمایه، اعتماد بسیار وسیع مردم نسبت به دولت است این دولت قدر این سرمایه بزرگ اجتماعی را می داند و تلاش می کند به مطالبات مردم پاسخ بگوید.

جهانگیری در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد ابتکار ادامه داد: معصومه ابتکار مدیر برجسته ای بود و در صحنه های بین المللی این مساله را نشان داده است.وی یک شخصیت دانشگاهی است که وارد کار اجرایی شده است. مضاف بر همه این ها معصومه ابتکار یک شیرزن واقعی است که توانست در حوزه مسئولیت خود خوش بدرخشد و با توجه به پیچیدگی های موجود در عرصه محیط زیست به خوبی از پس کار بر بیاید. چرا که در این حوزه دولت، صنعتگر ، مردم و همه باید به نوعی راضی باشند و این یکی از پیچیدگی های محیط زیست است.

او با تاکید بر اینکه خانواده ابتکار نامی ماندگار در حوزه محیط زیست هستند افزود: زمان روی کار آمدن دولت یازدهم کلان شهرها از جمله تهران با 10  مساله از جمله مصرف بنزین ناسالم و آلودگی هوا روبرو بودند همچنین موضوع تالاب ها و کمبود آب از دلایلی بود که دولت تصمیم گرفت خود را دولت محیط زیست بنامد و یکی از اولین اقدامات آن تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه بود که با برنامه ریزی های انجام شده و ابلاغ آن به دکتر کلانتری و گروه شان توانستیم این دریاچه را احیا کنیم.

معاون رییس جمهور کلانتری را یک شخصیت علمی با سابقه درخشان دانست و افزود: هرچند نتوانستیم آن طور که باید و شاید بودجه لازم برای احیای دریاچه ارومیه را فراهم کنیم اما کار کلانتری در احیای دریاچه ارومیه دولت یازدهم را سرافراز کرده و دغدغه بخش وسیعی از مردم را بر طرف کرد هرچند هنوز این مشکل ادامه دارد .

جهانگیری ادامه داد: موضوع محیط زیست کماکان اولویت اول دولت دوازدهم محسوب می شود چرا که بحران محیط زیست یک مساله فانتزی نیست بلکه یک بحران عاجل است در حقیقت نمی توان بدون توجه به محیط زیست به آینده نگاه کرد با این حال نباید همه چیز را به صورت تهدید نگاه کرد و باید به فرصت ها هم اهمیت داد اگر خداوند به یک نفر دهان داده است به او مغز و دست نیز برای برطرف کردن موانع بخشیده است.

وی با تاکید بر اهمیت مسایل زیست محیط در سطح بین المللی افزود: شاهد بودیم که کنارکشیدن ترامپ از توافق پارس چگونه مایه بی آبرویی آمریکا در سطوح بین المللی شد. ما کشوری در حال توسعه هستیم و نمی توانیم نسبت به مسایل زیست محیطی بی تفاوت باشیم البته منظور من از توسعه ، توسعه پایدار است توسعه ای که همه از برکات آن استفاده کنند و نه از توسعه ای که خطر دارد. ما تا صنعتی شدن راه فراوانی پیش رو داریم اما می خواهیم توسعه صنعتی شدن را همراه حفظ طبیعت داشته باشیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه محیط زیست باید ارتباط جدی با بحث اقتصاد، فرهنگ و سیاست داشته باشد، ادامه داد: محیط زیست دولت خصوصی ساز یا شهروند نمی شناسد الان بحران محیط زیست مساله عمومی است و همه از آن سود یا ضرر می برند.

او با اشاره به بحران ریزگردها و آب افزود: باید همه دست به کار شده و برای مسایل اصلی کشور راهکار پیدا کنیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه محیط زیست جزو دغدغه های اصلی مردم است ادامه داد: امیدوارم دولت دوازدهم عزم خود را جزم کند تا بتواند پروژه هایی که شروع کرده را به پایان برساند و کلانتری و معصومه ابتکار بتوانند در دولت دوازدهم کارنامه موفقی در راستای توسعه پایدار از خود به جای بگذارد.

او در پایان سخنانش با اشاره به سخنرانی ابتکار خاطرنشان کرد: بله محیط زیست باید بتواند نه بگوید اما باید به جای نه به مسایل مشخص کنند که یک پروژه چطور ، چگونه و کجا انجام شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir