میانمار اجازه ورود محموله هلال احمر ایران را نداد
دبیرکل جمعیت هلال احمر از اعزام تیم ارزیاب به منطقه پناهندگان میانماری و همچنین ارسال محموله 40 تنی کمک های امدادی به مردم آسیب دیده میانمار از طریق کشور بنگلادش خبر داد و گفت: دولت میانمار اجازه ورود محموله را نداد.

دولت میانمار اجازه ورود محموله و کمک‌های امدادی را نداد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از جمعیت هلال احمر، مصطفی محمدیون با اعلام این خبر گفت: پس از دستور رئیس جمهوری کارگروهی در هلال احمر برای ارسال کمک به مردم آسیب دیده میانمار تشکیل شد و قرار بود ابتدا این کمک‌ها از کشور میانمار در اختیار مردم قرار بگیرد ولی دولت میانمار مخالفت کرد و اجازه ورود محموله و کمک‌های امدادی را نداد.

وی ادامه داد: بنابراین با سفیر بنگلادش در ایران و سفیرمان در بنگلادش رایزنی کردیم و قرار شد محموله 40 تن که شامل اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی است از طریق هوایی به بنگلادش ارسال و سپس در اختیار مردم آسیب دیده میانمار قرار بگیرد.

محمدیون با اعلام این که دولت بنگلادش در این خصوص اعلام آمادگی کرده است، گفت: به زودی این کمک‌ها به همراه تیم ارزیاب هلال احمر ایران برای بررسی وضعیت نیازها اعزام می‌شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر ایران بر اساس اهدافش که همانا کاهش آلام بشری است و بر اساس دستور رئیس جمهوری آمادگی دارد تیم‌های امدادی، درمانی و دیگر محموله های امدادی را برای مردم آسیب دیده میانمار اعزام کند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: آنا