واکنش علی مطهری به همه پرسی اقلیم کردستان عراق
 چند روزی است که همه پرسی اقلیم کردستان در صدر اخبار رسانه‌ها جای گرفته است. در این میان نمایندگان مجلس هم از دایره واکنش‌ها مستثنی نبودند و با صدور بیانیه یا بیان تذکر و نطق به اظهار نظر پرداختند.

واکنش به همه پرسی اقلیم کردستان عراق

علی مطهری در صحن علنی مجلس که صبح امروز برگزار شد گفت: بهتر بود تلاش بیشتری می‌کردیم تا این اتفاق نمی‌افتاد اما حال که همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان برگزار شده و به نظر می‌رسد رای نیز خواهد آورد نباید بیش از حد حساسیت نشان دهیم. مقاماتی از جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان سفر کرده و هشدارهای لازم هم داده شد، چراکه این موضوع طرح بین‌المللی بوده و اسرائیل و آمریکا در پشت صحنه فعال هستند، حتی موضع ترکیه درباره استقلال اقلیم کردستان قابل اعتماد نیست.

به نظر می‌رسد آمریکا به ظاهر می‌گوید با استقلال کردستان عراق مخالف است. همچنین در مورد موضع‌گیری ترکیه نیز نمی‌توان با اطمینان قضاوت کرد اما آنچه مسلم است این است که ما نباید با حساسیت نابجا، موضع‌گیری سخت کنیم بلکه باید با مردم آنجا صحبت کنیم و قانع‌شان کنیم که این اقدام به صلاحشان نیست همچنین باید دقت کنیم که اقدامات خشونت آمیز نیز لزوما به صلاح نیست.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir