دیدار روسای نیروهای مسلح ایران و ارتش روسیه
رییس ستاد ارتش ترکیه شامگاه یکشنبه در راس یک هیات عالیرتبه نظامی وارد تهران شد.

بررسی زمینه‌های همکاری های ایران و ترکیه

در دیدار روسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران و ستاد ارتش ترکیه طرفین بر تمامیت راضی کشور عراق تاکید کردند و اجرای قانون اساسی عراق را محور مذاکرات اقلیم کردستان ود ولت عراق عنوان کردند.

صبح امروز (دوشنبه) ارتشبد خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه و سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در محل ستاد کل نیروهای مسلح با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

این سفر از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است؛ در سفر هیئت ترکی علاوه بررسی ابعاد و زمینه‌های همکاری‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح دو کشور مقامات نظامی درباره مسائل منطقه‌ای با یکدیگر گفت‌وگو و مشورت می کنند، موضوع تروریسم و همکاری های فی مابین در مقابله با عملیات‌های تروریستی و اجرای آتش بس و در مناطق کاهش تنش در سوریه از جمله مهمترین محورهای این مذاکرات است.

همچنین موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق از دیگر محورهای مذاکرات هیئت های عالی رتبه نظامی ایران و ترکیه بود. هر دو کشور اقدام  به همه پرسی را در شمال عراق محکوم کرده وبر  تمامیت ارضی عراق تاکید  و اجرای قانون اساسی عراق را محور مذاکرات میان اقلیم کردستان و دولت عراق عنوان کردند.

پیش‌بینی می شود که نتیجه مذاکرات در برخورد با چالش های منطقه و به ویژه موضوع مبارزه با تروریسم تعیین کننده باشد.

رییس ستاد ارتش ترکیه شامگاه یکشنبه در راس یک هیات عالیرتبه نظامی وارد تهران شد.

قرار است طی روزهای آتی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز در راستای تعاملات فیمابین و گفت و گوی دوجانبه با همتای ایرانی خود، به تهران سفر کند.

چهارشنبه گذشته نیز عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق در تهران با سرلشکر باقری دیدار و گفت و گو کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ایسنا