نیروهای ویژه انگلیسی در تلاش برای شکار حمزه بن‌لادن، پسر بن لادن
براساس گزارش‌ها نیروهای ویژه ارتش انگلیس موسوم به SAS در حال انجام یک ماموریت فوق محرمانه برای تعقیب پسر اسامه بن‌لادن و دستگیری او چه مرده و چه زنده، هستند.

تلاش برای شکار حمزه بن‌لادن، پسر بن لادن

به نقل از روزنامه اکسپرس، سرویس هوایی ویژه انگلیس (SAS) در حال انجام عملیات مشترکی با همتایان آمریکایی خود با استفاده از هواپیماهای جاسوسی، پهپادها و سیستم‌های ویژه تشخیص صوت انسان به منظور پیدا کردن حمزه بن‌لادن، پسر اسامه بن‌لادن، رهبر کشته شده القاعده است.

یک منبع بلندپایه به روزنامه دیلی استار گفت: تکنولوژی محور تعقیب افرادی مثل حمزه بن‌لادن است اما بیشترین ارزش مربوط به یک منبع حاضر در منطقه است که شخصا بن‌لادن را شناسایی کرده باشد و اطلاعات اضافی را درباره او به دست آورده باشد.

وی افزود: برای آنکه کسی را تعقیب کنیم باید بدانیم که کجا را جستجو کنیم. ما متکی به منابع محلی هستیم و هیچ کس نمی‌تواند در حوزه جمع آوری اطلاعات انسانی تشخیص با چشم مستقیم انسان را شکست دهد.

او همچنین گفت: حمزه بن‌لادن دیر یا زود پیدا خواهد شد و بالاخره مرتکب یک اشتباه جزئی می‌شود و ما منتظر او هستیم.

گزارش شده که حمزه بن‌لادن ۲۸ ساله در طراحی حملات تروریستی علیه غرب فعالیت دارد. او چند هفته قبل از آنکه پدرش در سال ۲۰۱۱ در حمله نیروهای ویژه آمریکایی در خاک پاکستان کشته شود، زندگی مخفیانه در پیش گرفت.

گمان برده می‌شود که حمزه بن‌لادن در حال حاضر در پاکستان مخفی شده است اما برخی اطلاعات جدید حاکی از آن هستند که او به سوریه نقل مکان کرده است. نیروهای امنیتی انگلیس او را در صدر ۱۰ هدف با ارزش تحت تعقیب از سوی نیروهای ائتلاف قرار داده‌اند. اخیرا حمزه بن‌لادن ویدئویی منتشر کرده و در آن خواهان حملات عوامل خودسر و حملات هرچه بیشتر علیه غربی‌ها شد.

نامه‌هایی که از محل اختفای اسامه بن‌لادن پیدا شد نشان داد که او می‌خواسته حمزه بن‌لادن رهبری القاعده را به دست بگیرد.

 

9tKtns.jpg


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : isna.ir