شرط احمدی نژاد برای حضور در دادگاه بقایی
رفتن یا نرفتن محمود احمدی‌نژاد به دادگاه حمید بقایی، همچنان بحث این روزهای اطرافیان او است؛ موضوعی كه خود اطرافیانش با طرح آن، سوژه رسانه‌ها را می‌سازند تا همچنان رییس دولت‌های نهم و دهم جایی در میان خبرها داشته باشد، این‌بار هم با احتمال حضورش در دادگاه، فرمان را به دست گرفتند تا به روز ٢٥ مهرماه برسند.

حضور احمدی نژاد در دادگاه بقایی

رفتن یا نرفتن محمود احمدی‌نژاد به دادگاه حمید بقایی، همچنان بحث این روزهای اطرافیان او است؛ موضوعی كه خود اطرافیانش با طرح آن، سوژه رسانه‌ها را می‌سازند تا همچنان رییس دولت‌های نهم و دهم جایی در میان خبرها داشته باشد، این‌بار هم با احتمال حضورش در دادگاه، فرمان را به دست گرفتند تا به روز ٢٥ مهرماه برسند.
 
اینكه محمود احمدی‌نژاد در دادگاه بقایی حضور داشته باشد یا نه، خیلی هم جای تعجب ندارد چون آنها در همه اتفاقات چند وقت اخیر همواره دوستی‌های خود را به اثبات رساندند، اما قضیه آنجا جالب و سوال‌برانگیز می‌شود كه آنها اتهامات وارد شده به خود و حلقه نزدیكان خود را هیچگاه قبول ندارند. اگر محمد‌رضا رحیمی را از این امر مستثنی كنیم كه مورد بی‌مهری رییس دولت‌های نهم و دهم قرار گرفت، حمید بقایی این روزها نقش مهمی برای در صحنه ماندن محمود احمدی‌نژاد بازی می‌كند تا هر روزه از ناعدالتی دستگاه قضا در برخورد با او بگویند. پس بیراه نیست كه اگر بگوییم آنها در اصل برای نشان دادن اعتراض‌شان به آنچه تصمیم مسوولان قضایی كشور بود، هر حركتی را برنامه‌ریزی كرده‌اند.

پس از سناریوهایی همچون برگزاری نشست هم‌اندیشی برای بررسی كیفرخواست صادرشده برای حمید بقایی كه قرار است پنجشنبه همین هفته با حضور جمعی از حقوقدانان برگزار شود، اتفاق دیگری هم در شرف رخ دادن است كه برای چندمین روز پیاپی همچنان در صدر خبرهای سایت‌های نزدیك به محمود احمدی‌نژاد است. حضور محمود احمدی‌نژاد در دادگاه رسیدگی به اتهامات حمید بقایی موضوعی است كه این‌بار از زبان علی‌اكبر جوانفكر كه مشاور رسانه‌ای او هم محسوب می‌شود، مطرح شده است.
 
او دیروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتمال حضور محمود احمدی‌نژاد در دادگاه حمید بقایی توضیحاتی ارایه داد. او البته برگزاری دادگاه به‌صورت علنی را همچون وكیل بقایی از بدیهیات دانسته و عنوان كرد كه با این شرط احمدی‌نژاد به احتمال زیاد در جلسه دادگاه حضور پیدا خواهد كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان علی‌اكبر جوانفكر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم درباره حضور احمدی‌نژاد در دادگاه حمید بقایی اظهار كرد: «طبیعتا دادگاه بقایی باید به صورت علنی برگزار شود و این درخواستی است كه بقایی مطرح كرده است و در این صورت به احتمال زیاد احمدی‌نژاد در این دادگاه حضور پیدا خواهد كرد.»

هدف؛ حضور در دادگاه بی‌پایه و اساس!

 اما هدف از حضور محمود احمدی‌نژاد در دادگاه حمید بقایی چیست؟ او كه حتی حاضر نشده بود با احضاریه دادگاه، در جلسه رسیدگی به اتهامات خود حضور پیدا كند، چطور الان پیشاپیش اعلام آمادگی می‌كند تا در دادگاه حمید بقایی حضور یابد؟ هرچند نزدیكان احمدی‌نژاد و حتی شخص او برای سوال آخر پاسخی نمی‌گویند اما برای سوال نخست‌مان پاسخ دارند. علی‌اكبر جوانفكر با اشاره به هدف احمدی‌نژاد برای حضور در دادگاه حمید بقایی اعلام كرد: «طبیعی است كه احمدی‌نژاد در دادگاهی كه اتهامات بی‌پایه‌ و اساسی به بقایی نسبت داده خواهد شد، حضور پیدا كند و هدف وی مانند هر شخص دیگری برای حضور در یك دادگاه علنی، كسب اطلاع از روند دادگاه است.»
 
آن‌گونه كه او در قسمت اول پاسخ خود عنوان كرد، هدف‌شان باز هم اعتراض به دستگاه قضایی است كه از مدت‌ها پیش، اعلام آمادگی می‌كند تا به اتهامات مسوولان دولت گذشته رسیدگی كند. اما با همه این اعتراضات، دستگاه قضا مسیر خود را طی خواهد كرد. كمااینكه پیش از این نیز قوه قضاییه با رسیدگی به اتهامات محمد‌رضا رحیمی، معاون اول رییس دولت دهم و صدور ٥ سال حبس برای او و اجرای آن ثابت كرد كه كاری با شبهه‌افكنی‌های اطرافیان دولتمردان اسبق ندارد و به وقتش به همه اتهامات آنان رسیدگی خواهد كرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه اعتماد