2 هزار كيلومتر فاصله بگيريد
فرمانده کل سپاه گفت: اگر اخبار حماقت آمریکا مبنی بر درنظرگرفتن سپاه به‌‌عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در جهان هم‌سنگ داعش در نظر خواهد گرفت.

واکنش فرمانده کل سپاه به ادعای اخیر آمریکایی‌ ها

 سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جلسه شورای راهبردی سپاه در واکنش به برخی ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر قراردادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی با تشریح اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر علیه ملت ایران و تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی اجرای قانون کاتسا را معادل با خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام می‌داند، گفت: همان‌طور که در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم؛ در صورتی که قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود تا شعاع دوهزارکیلومتری برد موشک‌های ایران را منتقل کند.

وی افزود: در‌صورتی‌که اخبار پراکنده موجود درباره حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظرگرفتن سپاه به‌عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان به‌ویژه منطقه خاورمیانه، هم‌سنگ داعش درنظر خواهد گرفت.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها هدف نهایی خود از طرح این‌گونه مسائل را مذاکره با ایران درباره منطقه قرار داده‌اند، مسیری کاملا اشتباه را انتخاب کرده‌اند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد مسائل منطقه را در جایی غیر از میز مذاکره حل کند، نه حرفی برای مذاکره وجود دارد و نه طرفی برای آن. او در ارزیابی رفتار آمریکایی‌ها، با تأکید بر اینکه تحریم‌های جدید آمریکا شانس هرگونه تعامل را برای همیشه از بین خواهد برد، گفت: این تحریم‌ها تجربه برجام را برای ما کامل می‌کند و آن تجربه این است که گفت‌وگو برای آمریکا ابزار فشار و دشمنی است؛ نه تعامل یا حل مسئله. فرمانده کل سپاه در پایان با تأکید بر اینکه «رفتار آمریکا با ایران ثابت کرد که نمی‌توانیم روابط خارجی خود را صرفا براساس برجام تنظیم کنیم»، تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدانند، جمهوری اسلامی ایران از فرصت رفتار احمقانه دولت ترامپ با برجام برای ایجاد جهش در برنامه‌های موشکی، منطقه‌ای و دفاعی متعارف خود استفاده خواهد کرد.

آمریکایی‌ها به نقش سپاه ایران در منطقه آگاه‌اند

در‌همین‌راستا علی‌اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دشمنان ما به‌ویژه آمریکایی‌ها می‌دانند نقش سپاه در دفاع از کشور، نظام و دوستان ایران در منطقه چقدر مهم و حساس است. به گزارش ایسنا، ولایتی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و برخی اظهارات درباره سپاه پاسداران، گفت: سپاه پاسداران بر اساس تعریف قانون حافظان انقلاب، حدود و ثغور جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی هستند و وظیفه سنگینی را نیز برعهده دارند. سپاه پاسداران عملا تاکنون با دفاع هوشمندانه خطرات زیادی را از جمهوری اسلامی ایران دفع کرده‌اند. دشمنان ما هم به‌خصوص آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، می‌دانند نقش سپاه در دفاع از کشور، نظام و حمایت از دوستان ایران در منطقه که عمدتا حول محور مقاومت هستند، چقدر مهم و حساس است. او همچنین به کمک‌های مستشاری سپاه در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: اگر سپاه نبود به‌جای حکومت‌های کنونی این کشورها که برخاسته از رأی مردم هستند، عوامل آمریکایی‌ها که همین داعشی‌ها در رأس آن قرار دارند، در بغداد و دمشق حاکم می‌شدند.

سخنان ترامپ علیه سپاه مورد اعتنای ما نیست

همچنین حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در‌این‌باره تأکید کرد: آمریکایی‌ها از زمان بوش بحث تروریست اعلام‌کردن سپاه را داشتند و الان هم همان بحث‌هاست و این مسائل برای ما جدید نیست و مورد اعتنای ما هم نیست. به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ناطق‌نوری در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی‌بر‌اینکه به‌زودی سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد، گفت: آنها خیلی چیزهای دیگر هم می‌خواستند انجام دهند و هیچ غلطی هم نکردند و این هم مسئله جدیدی نیست. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: این کار دخالت در قانون اساسی و دخالت بی‌مورد در مسائل داخلی ما است و خلاف مقررات بین‌المللی است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه شرق