ظریف به آفریقای جنوبی رفت
وزیر خارجه کشورمان ساعتی پیش در صدر یک هیأت سیاسی و اقتصادی به آفریقای جنوبی سفر کرد.

استقبال از محمد جواد ظریف در آفریقای جنوبی

محمدجواد ظریف شنبه شب به دعوت رسمی همتای خود به آفریقای جنوبی سفر کرد. قرار است ظریف در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر خارجه این کشور آفریقایی، با رئیس‌جمهور و وزیر دارایی این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کند. در جریان سفر وزیر خارجه کشورمان به آفریقای جنوبی طبق برنامه‌ریزی انجام شده، سیزدهمین اجلاس کمیسیون دو کشور نیز به ریاست وزرای خارجه دو کشور برگزار می‌شود که طی آن چگونگی روند اجرای موافقتنامه‌های میان دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این سفر یک هیأت تجاری و همچنین مدیران شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی در زمینه‌های مختلف از جمله بانکی، صنعتی، مالی و... ظریف را همراهی می‌کنند.پیش‌بینی می‌شود ظریف همچنین بعد از آفریقای جنوبی به چند کشور دیگر قاره آفریقا سفر کند.

حضور هیات جهاد دانشگاهی در سفر دکتر ظریف به آفریقا

در این سفر دکتر گورابی رییس پژوهشگاه رویان و دکتر طباطبایی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران نیز که رییس جهاد دانشگاهی را همراهی می‌کنند.دکتر طیبی علاوه بر مسؤولیت هیات، نمایندگی جهاد دانشگاهی را در حوزه‌های آموزش‌های تخصصی، مهارتی و فنی و مهندسی عهده‌دار بوده و دکتر گورابی رئیس پژوهشگاه رویان نیز توانمندی‌های جهاد دانشگاهی را در زمینه‌های مختلف ارائه کرده و امکان جذب دانشجو را در رشته علوم پایه پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پیگیری می‌کند.

در حوزه کشاورزی و شیمی کشاورزی نیز مسؤولیت ارائه توانمندی‌های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی برعهده دکتر طباطبایی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران است. بررسی امکان همکاری با "دانشگاه پرتوریا" از دیگر برنامه‌های هیات اعزامی جهاد دانشگاهی در سفر به آفریقاست.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir