ائتلاف سعودی: ایران، عامل حمله به ریاض است!
ائتلاف متجاوز و ناقص سعودی روز دوشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد ایران عامل اصلی حمله موشکی به فرودگاه ریاض است و در زمان و به شیوه مناسب پاسخ این موضوع را خواهد داد.

ایران از حامیان اصلی نیروهای انصارالله یمن است

 ائتلاف متجاوز سعودی در یمن طی بیانیه‌ای با اعلام اینکه تمام مرزهای زمینی، دریایی، و هوایی یمن را بسته است با ادعایی بی‌اساس ایران را عامل اصلی حمله موشکی روز شنبه به فرودگاه ریاض دانست.واشنگتن‌ پست نوشت: ایران از حامیان اصلی نیروهای انصارالله یمن است اما ارسال تسلیحات به آنها را رد کرده و از سویی دیگر یگان‎های انصارالله گفته‌اند موشک‎های بالستیک که به فرودگاه ریاض شلیک شده‌اند، ساخت خود آنهاست.

ائتلاف سعودی در ادامه این ادعانامه خود می‌‌افزاید: نفش ایران در فرماندهی نیروهای انصارالله در حمله موشکی به ریاض نشانه روشنی از اقدام جنگی است، بنابراین فرماندهی ائتلاف این اقدام این را اقدامی نظامی و جنگی از سوی ایران علیه پادشاهی عربستان در نظر می‌گیرد.

این ائتلاف متجاوز همچنین مدعی شده که فرماندهی ائتلاف این حق را برای عربستان قائل است تا در زمان و به شیوه مناسب پاسخ ایران را بدهد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز تاکنون هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir