سخنگوی قوه قضاییه با بیان این كه در مورد عاملان حوادث كوی دانشگاه، پرونده‌ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح تشكیل شده است از رییس دانشگاه و وزارت علوم خواست در این زمینه همكاری كنند.
 

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این كه در مورد عاملان حوادث كوی دانشگاه، پرونده‌ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح تشكیل شده است از رییس دانشگاه و وزارت علوم خواست در این زمینه همكاری كنند

به گزارش«شیعه نیوز» به نقل از  ایسنا، دكتر علیرضا جمشیدی ـ سخنگوی قوه قضاییه ـ صبح سه‌شنبه در آخرین نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در پایان دوران 10 ساله‌ی تصدی آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مورد حوادث پس از انتخابات اظهار كرد:‌ برخی خیال كردند كه در این مدت قوه قضاییه سكوت كرده و پیگیری نمی‌كند و بنا به همین دلیل نامه‌ها و اظهاراتی را خطاب به ایشان نوشته و بیان كردند.

وی با بیان این كه حدود چهار هزار نفر در مدت كوتاهی بازداشت شدند، اظهار كرد: همه‌ی این بازداشت‌شدگان با سرعت و تلاش شبانه‌روزی قضات ما آزاد و قریب به سه هزار و 700 نفر به سرعت آزاد شدند و با این حجم فعالیت به سرعت تعیین تكلیف صورت گرفت.

جمشیدی تصریح كرد: با تاكیدات رییس قوه قضاییه پیگیری در این مورد شروع شد و كمیته‌ی سه نفره متشكل از آقایان دری نجف‌آبادی، رییسی و پورمحمدی تشكیل شد و تشكیل این كمیته قبل از تشكیل كمیته‌های دیگر بود. آنان از تمام بازداشتگاه‌ها به ویژه اوین ملاقات كرده و اظهار گلایه‌ای در مدتی كه آنان در اوین بودند به این هیات نكرده بودند. البته طبع زندان سخت است.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: جلسات متعددی را این هیات با مقامات امنیتی و اطلاعاتی داشته و بازدیدی را از بازداشتگاه كهریزك داشتند و در نهایت بعد از این گزارش دستور قاطع رییس قوه‌ قضاییه صادر شد و هم مقام معظم رهبری وهم رییس قوه قضاییه دستور دادند كه با جدیت این قضیه پیگیری شود.

او با اعلام این كه برای عاملان این مساله دستور تشكیل پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح داده شده است، تصریح كرد: مقامات نیز باید در این رابطه همكاری كنند تا عاملان اصلی شناسایی شوند. جلسات طولانی نیز این هیات و نمایندگان آن با رییس قوه قضاییه داشتند كه یكی از دغدغه‌های رییس قوه قضاییه رعایت حقوق زندانیان بود كه در جلسات خصوصی و در جلسات هیات مذكور به شدت مورد پیگیری ایشان قرار می‌گرفت البته ممكن است ضعف‌هایی وارد باشد.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان كرد: در مورد عاملان كوی دانشگاه نیز پرونده‌ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح تشكیل شده و در این روزها با رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح صحبت كردم و درخواستم از رییس دانشگاه و وزارت علوم این است كه به عنوان شكات و یا كسانی كه می‌توانند همكاری بیش‌تری داشته باشند در این زمینه همكاری كنند.

جمشیدی تاكید كرد كه برخورد قاطع با متخلفان مورد اهتمام است؛ چه كسانی كه به نوعی اغتشاش كرده و چه كسانی كه از آن طرف به مردم اجحاف كرده‌اند و كسانی كه مورد صدمه‌ی جانی و مالی قرارگرفته‌اند.

وی با بیان این كه ان‌شاءالله شاهد تكرار این حوادث در كشور نباشیم، یادآور شد كه نیاز است برای پاسخگویی به نیاز خبرنگاران دراین مدت جلسه‌ی دیگر برگزار شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران كه در این دیدار خواستار اعلام محل نگهداری آقایان تاج‌زاده و زیدآبادی شده بود گفت كه این دو نفر نیز قطعا در زندان نگهداری می‌شوند.

 
 گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shia-news.com