با توجه به فرصت باقیمانده چند روزه برای معرفی اعضای کابینه دهم از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی از نزدیکان دولت خبر می رسد که...
   

با توجه به فرصت باقیمانده چند روزه برای معرفی اعضای کابینه دهم از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی از نزدیکان دولت خبر می رسد که عبدالرضا شیخ الاسلامی و کامران دانشجو جدی ترین گزینه های تصدی وزارت کشور هستند. 

به گزارش الف ، در پی مطرح شدن گزینه های فراوانی از جمله صادق محصولی، سردار مصطفی محمد نجار، روح الله حسینیان، حسین طائب، کامران دانشجو و عبدالرضا شیخ الاسلامی برای معرفی به عنوان وزیر کشور در دولت دهم، سخن از معرفی رئیس دفتر سابق محمود احمدی نژاد و معاون سیاسی و جانشین صادق محصولی به عنوان وزیر کشور بیش از دیگران تقویت شده است.

بنا براین گزارش موضوع معرفی حسین طائب به عنوان وزیر کشور به دنبال مطرح شدن نام وی به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات به طور کلی منتفی شده است. از سویی معرفی نجار به عنوان وزیر کشور نیز منتفی است. همچنین روح الله حسینیان یکی دیگر از گزینه های احتمالی برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به مجلس بود که موضوع معرفی وی نیز منتفی شده است.

چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس و از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرد در صورتی که صادق محصولی به عنوان وزیر پیشنهادی کابینه دهم به مجلس معرفی شود نمایندگان به او رای اعتماد نمی دهند. از طرفی وزیر کشور برگزار کننده انتخابات دهم نیز چندی پیش عنوان کرده بود که دیگر علاقه ای به در دست داشتن کارهای اجرایی در دولت آینده ندارد و علاقمند است تا بیشتر در کنار دکتر محمود احمدی نژاد و فارغ از مسئولیت اجرایی به او کمک فکری کند.

البته این شرایط در حالی روی داده که از آغاز مباحث مربوط به معرفی وزیران پیشنهادی دولت دهم به مجلس نام کامران دانشجو در کنار دیگر گزینه ها مطرح بوده است. معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور که از زمان وزارت علی کردان در یکی از مهمترین وزارتخانه ها مشغول به کار شده ، پیش از آن تجربه استانداری تهران را در کارنامه اش دارد و البته رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری دهم هم بوده است.

در کنار کامران دانشجو به تازگی نام یکی دیگر از هم دانشگاهی های رئیس جمهور دیده می شود . از عبدالرضا شیخ الاسلام رئیس دفتر سابق محمود احمدی نژاد در حالی به تازگی به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای وزارت کشور یاد می شود که او تجربه استانداری هرمزگان و مشاورت محمود احمدی نژاد در زمان شهرداری را در کارنامه خود دارد.

در دولت نهم ابتدا مصطفی پور محمدی عهده دار وزارت کشور شد و در سال سوم وزارت و پس از برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس با حکم محمود احمدی نژاد از این سمت برکنار شد. پس از آن سید مهدی هاشمی چندی به عنوان سرپرست عهده دار مسئولیت وزارت کشور شد و به یکباره با معرفی علی کردان به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به مجلس شورای اسلامی هاشمی به معاونت و قائم مقامی وزارت راه نقل مکان کرد.

علی کردان که از ابتدا انتقادهای فروانی به وی بود از مجلس رای اعتماد گرفت اما در مدت زمانی کمتر از سه ماه مجلسیان رای اعتماد خود را از کردان پس گرفتند و حکم به برکناری او دادند؛ بعد از ماجرای کردان ، صادق محصولی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به مجلس معرفی شد که در نهایت با نیم به اضافه نصف آراء نمایندگان از مجلس رای اعتماد گرفت و تا به امروز عهده دار مسئولیت وزارت کشور است. پیش از این به نقل از نمایندگان اعلام شده بود در صورتی که محصولی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود، به او رای اعتماد نخواهند داد.

  

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:alef.ir