گزارش ها حاکی از آن است که رئیس قوه قضائیه به نامه پرحاشیه دبیرکل حزب اعتماد ملی پاسخ داده است.

 


به گزارش تابناک ، در پی نامه حجت الاسلام مهدی کروبی به آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد وضعیت زندانیان و طرح برخی ادعاها، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این نامه را برای مراجع مربوطه ارسال داشته است.

مهدی کروبی ضمن ادعای تجاوز و آزار جنسی برخی بازداشت شدگان، از آنچه که «رفتار ناشایست با بازداشت شدگان» عنوان کرده، ابراز نگرانی نموده بود.

پاسخ آیت الله هاشمی شاهرودی به نامه این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که از سوی رئیس مجلس خبرگان رهبری بدست وی رسیده بود، در روزنامه جمهوری اسلامی اینگونه منعکس شده است:« در بازداشتگاه هائی كه زیر نظر قوه قضائیه قرار دارند چنین رفتارهائی با بازداشت شدگان نشده است.»

این پاسخ از دفتر رئیس قوه قضائیه به دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی و سپس به دفتر حجت الاسلام کروبی ارسال شد؛ احتمال می رود که زمان این پاسخ‌گویی بیش از ده روز طول کشیده باشد.

مهدی کروبی گفته بود که پس از ده روز از ارسال نامه اش به هاشمی رفسنجانی، قصد افشای آن را داشته است.

وی در گفت و گو با ارگان حزب اش نیز جزئیاتی از دستور آیت الله شاهرودی را بازگو می کند.

بنابراین گزارش، هاشمی شاهرودی دستور رسیدگی به این نامه را صادر کرده و از آقای دری نجف آبادی دادستان کل کشور خواسته که ضمن تماس با مهدی کروبی، هیئتی را به نزد وی ارسال دارد تا نظرات و اسناد دبیرکل حزب اعتماد ملی را دریافت نماید.

گفتنی است که انتشار این نامه، واکنش های متخلفی را در پی داشت.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با رد ادعاهای مهدی کروبی خواهان ارائه اسناد جهت پیگیری آنها شد.

در حالی که بروجردی، رئیس کمیته ویژه امور مربوط به بازداشتی های مجلس، اسناد مهدی کروبی را تلفن خوانندگان روزنامه اعتماد ملی (روزنامه کروبی) دانسته بود، مهدی کروبی، مستنداتش را شاهدان عینی عنوان می کند.
علاءالدین بروجردی، مبنای این نامه را فاقد منطق قابل قبول دانست.

حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی و مدیر اجرایی روزنامه اعتماد ملی در واکنش به این نماینده
آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز امروز (جمعه) نامه کروبی به آیت الله هاشمی رفسنجانی را مسبب غم جانکاه دلدادگان به نظام دانست و گفت: درهفته گذشته یکی از سیاسیون نامه ای سرتا پا افترا و سر تا پا تهمت به نظام اسلامی منتشر کرد. نامه ای که جشن آمریکا بود، نامه ای که جشن اسرائیل بود، نامه ای که جشن بیگانگان بود. این نامه نامه انحرافی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پاسخ رئیس قوه قضاییه که اعلام کرده بود ، تجاوز جنسی در زندانهای زیر نظر قوه قضاییه رخ نداده است ، ادامه داد : قوه قضائیه به صراحت اعلام کرد آزار جنسی که این آقا ادعا می کند دروغ است. کمیته تحقیق مجلس شورای اسلامی نیز گفت دروغ است. همه گفتند دروغ است . این نامه با آبروی نظام بازی کرد. با نظامی بازی کرد که خون 300 هزار شهید در پشت این نامه است. انتظار داریم که از نظام اسلامی برخورد شایسته اش را به نمایش بگذارد.
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان نیز «وظیفه قطعی و غیرقابل تردید دستگاه قضایی» را احضار و محاکمه مهدی کروبی می داند.

وی در سرمقاله خود می نویسد: «اگرچه مهدی كروبی برای بسیاری از اطرافیان خود نیز قدر و منزلتی ندارد تا آنجا كه مسئول ستاد انتخاباتی وی، پای صندوق رای، برگه رای خود را به همه نشان می دهد تا بدانند او آنقدر كم هوش و كودن نیست كه به كروبی رای بدهد! ولی مردم برای قدر و منزلت انقلاب و نظام اسلامی خود ارزش فراوانی قائل اند و اجازه نمی دهند افرادی مثل مهدی كروبی برای خوشامد عوامل سیا و موساد، با حیثیت آنها بازی كند!»

شریعتمداری تصریح می کند که کروبی یک شایعه مشمئز و خطرناک را بدون سند و مدرک، ترویج داده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز واکنشی به تلویحی به نامه کروبی نشان داده است.

محسن رضایی که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر رقیب کروبی نیز به حساب می آمد، عنوان کرده بود که در صورت صحت این گزارش ها، عزای ملی باید اعلام شود.

در همین زمینه، محمدابراهیم نکونام ، رییس کمیسیون اصل نود مجلس، گفته است: اگر مهدی کروبی نتواند سندی در جهت اثبات ادعای خود ارائه کند، مجازات چنین تهمت هایی زندان و شلاق است.
مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز با «قطعی» عنوان کردن اصل موضوع مطروحه در نامه کروبی، گفت:«با کمال تاسف اینها صحت دارد و آدم باید به قول امیرالمومنین (ع) آرزوی مرگ کند که در جمهوری اسلامی کار به اینجا برسد که چنین فجایعی رخ دهد... نه یک مورد بلکه متعدد بوده است.»
 
 گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir