حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حكمی آیت الله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی را به ریاست قوه قضائیه منصوب كردند.
  
 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حكمی آیت الله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی را به ریاست قوه قضائیه منصوب كردند. رهبر انقلاب در این حكم " سلامت اركان و اتقان احكام و سرعت و سهولت در اجرای عدالت از دادگستری جمهوری اسلامی" را " انتظاری بحق"خوانده و به مسئولان قوه قضاییه تاكید كرده اند كه باید در برآوردن آن از هیچ كوشش و ابتكاری فروگذار نكنند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حكم مقام معظم رهبری به كه امروز شنبه انتشار یافت، این شرح است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب حجة ‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ صادق آمُلی لاریجانی،
محقّق فرزانه و ارجمند دامت‌ توفیقاته

اكنون كه دوران تمدید شده‌ی مسئولیت آیة‌الله آقای هاشمی‌شاهرودی در قوه‌ی قضائیه به پایان رسیده است، با تشكر و تقدیر از مجاهدتها و خدمات ارزنده و ماندگار ایشان، جنابعالی را كه از برجستگان علمی حوزه‌ی علمیه‌ی قم و برخوردار از روحیه‌ و توان نوآوری و ابتكار می باشید، براساس اصل یكصدوپنجاه‌وهفت قانون اساسی، به ریاست قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی‌ایران منصوب می كنم.

با گذشت سه دهه از آغاز تشكیلات نوین دادگستری و كسب تجربیات گرانبها و آزمون و خطاهای اجتناب‌ناپذیر، اكنون چشمداشتِ سلامتِ اركان و اتقانِ احكام و سرعت و سهولت در اجرای عدالت، از دادگستری جمهوری اسلامی، انتظاری بحق است كه مسئولان این پیكره‌ی عظیم و دستگاههای جانبی آن باید در برآوردن آن با همه‌ی توان از هیچ كوشش و ابتكاری فروگذار نكنند. اینجانب بجِّد امیدوار است كه دوران مدیریت جنابعالی با توجه به فراهم آمدن بسیاری از زیرساختهای لازم و با تكیه بر صلاحیتهای علمی و عملی آن جناب، دوران شكوفائی قوه‌ی قضائیه به شمار آید.

توفیقات جنابعالی و همكاران محترم و قضات شریف را از خداوند متعال مسألت میكنم.

سیدعلی‌خامنه‌ای
23/
مرداد/1388

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jamejamonline.ir