مهمترین بندهای بیانیه اتحادیه عرب در مورد ایران
شواری وزیران اتحادیه عرب با نادیده گرفتن جنایت های رژیم کودک کش سعودی ، مدعی شد که این حق عربستان  است برای دفاع از اراضی اش در محافل بین المللی ضد ایران وارد عمل شود.

اتهام هایی که اتحادیه عرب به ایران وارد کرد

شواری وزیران اتحادیه عرب جلسه ای بنا بر درخواست عربستان و بحرین تشکیل داد و پس از تکرار سخنان تکراری این کشورها ضد ایران و متهم کردن ایران به اینکه موشک در اختیار انصارالله یمن قرارداده، موشک های کشورمان  را تهاجمی دانست.
 
مهمترین بندهای بیانیه اتحادیه عرب در خصوص ایران بدین شرح است:

* اتحادیه عرب ادعا کرد موشک بالستیک پرتاب شده به سمت ریاض از داخل خاک یمن ، ساخت ایران و این اقدام تجاوز آشکار به عربستان و تهدیدی برای امنیت ملی عربی  محسوب می شود.
 
* این سازمان عربی با نادیده گرفتن جنایت های رژیم کودک کش سعودی ، مدعی شد که این حق عربستان  است برای دفاع از اراضی اش در محافل بین المللی ضد ایران وارد عمل شود.
 
* اتحادیه عرب مدعی شد لوله های انتقال نفت در توسط گروه های مورد حمایت ایران منفجر شده و این اقدام را محکوم کرد.
 
* در بیانیه اتحادیه عرب ادعا شده است که ایران در امور داخلی بحرین دخالت می کند و اظهارات مقام های ایرانی باعث به لرزه در آوردن پایه های امنیت و نظم و ثبات در بحرین، می شود.
 
* اتحادیه عرب  از بحرین و تمامی اقداماتی که اتخاذ می کند و همچنین گام هایی که به اصطلاح برای مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی برای حفظ امنیت و ثباتش انجام می دهد، حمایت می کند.
 
* اتحادیه عرب از تلاش های دستگاه های امنیتی عربستان سعودی و بحرین که موفق به خنثی سازی بسیاری از طرح های تروریستی شده و شماری از اعضای سازمان های تروریستی را دستگیر کرده اند،  تقدیر می کند.
 
* در این بیانیه ادعا شده است جزایر سه گانه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی متعلق به امارات است و ایران آن را به اشغال در آورده است و از اقدامات دولت امارات برای حاکمیت بر این جزایر حمایت می کند.
 
* اتحادیه عرب بدون ارائه سندی ، مدعی شد ایران در امور کشورهای عربی دخالت می کند.
 
* این اتحادیه همچنین حزب الله لبنان را  گروهی تروریستی دانست، و ادعا کرد حزب الله به ترویج تندروی و مذهبگرایی و دخالت در امور داخلی کشورها می پردازد.
 
* اتحادیه عرب شبکه های ماهواره ای طرفدار ایران را مورد تحریم قرار می دهد.
 
* اتحادیه عرب تصمیم گرفت یک گروه عربی را در نیویورک مامور کند تا  با رئیس شورای امنیت در خصوص توسعه برنامه موشک های بالستیک ایران گفت و گو کند . اتحادیه عرب، این موشک ها را تهدیدی برای امنیت ملی عرب ها محسوب کرد.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir