جنجال سخنان جهانگیری در مورد مسکن مهر
تسلیت به مردم زلزله‎زده کرمانشاه نقطه مشترک نطق‌های میان دستور نمایندگان در جلسه علنی امروز بود. البته نماینده مردم مشهد پای صحبت‌های معاون اول در مورد مسکن مهر کرمانشاه را هم به مجلس باز کرد.

پای صحبت‌های معاون اول در مورد مسکن مهر کرمانشاه در مجلس هم باز شد

منصور مرادی نماینده مریوان، ابتدای نطقش را با زبان كردی عنوان کرد و در ادامه به زبان فارسی از فعالیت‌های دولت برای كمك به مناطق زلزله زده انتقاد كرد. محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز نیز در رابطه با زلزله كرمانشاه گفت: بسیاری از گره‎ها با نظارت مجلس حل می شود. همانطور كه اگر ما نظارت نداشته باشیم بسیاری از گره ها ایجاد می شود. برای بودجه 97 دولت هیچ كاری برای كشاورزها نكرده است و فقط مجلس خودش را خراب كرده است.
 
چه كسی پاسخ خرابی بیمارستان و مسكن مهر را می‌دهد؟
 
او افزود: در زلزله كرمانشاه مردم دچار مشكل هستند، همه ما با آنها اظهار همدردی می كنیم اما این بیمارستان و مسكن مهر كه بر سر مردم خراب شد، را چه كسی پاسخ می دهد. الان مسئول پروژه را بازداشت كردند، این فایده ای ندارد. باید امروز با كسانی برخورد شود كه همچنان، اینگونه ساختمان ها را می سازند.
 
وی افزود: فقط برای اینكه مردم فعلا آرام شوند، یك نفر را می گیریم و چهار روز دیگر آزادش می كنیم! تنها كاری كه ما باید بكنیم این است كه از وزیر مربوطه سئوال بپرسیم. مجلس باید كاری كند كه كسانی كه مسكن مهر و این بیمارستان را ساختند،‌ پاسخگو باشند.
 
فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلان غرب نیز تمام زمان نطقش را به تشكر از حضور رهبری، رئیس دولت و رئیس مجلس، مردم و هنرمندان در منطقه زلزله زده اختصاص داد.
 
دلیل بی‌اعتمادی مردم به نهادهای دولتی در كمك به زلزله‌زده‌ها چیست؟
 
محمد بیرانوندی نماینده خرم آباد و دوره نیز در تذكری خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا می دانید استقبال مردم و اعتمادشان به بازیگرها و چهره های معروف بیشتر از نهادهای دولتی شده است؟ همه اینها نشان از این دارد كه زلزله بی اعتمادی، عمیق تر از زلزله اخیر خواهد بود. مردم دیگر به نهادهای دولتی اعتماد ندارند. دستور بدهید زلزله سنجی در اماكنی همچون بیمارستان ها و مسكن مهر انجام شود.
 
نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و كلات نیز در تذكر شفاهی خود، گریزی به حاشیه‌های ایجاد شده بر سر صحبت‌های اسحاق جهانگیری در مورد مسكن مهر زد (اینجا)،(اینجا)و گفت: از این رفتار سخیف معاون اول كه موجب بازی با احساسات مردم شد، گلایه دارم. من امروز سئوالم این است كه اگر طرح مسكن مهر و ساخت خانه های روستایی انجام نشده بود، میزان تلفات را چقدر اعلام می كردند؟
 
او در رابطه با موضوع پدیده شاندیز هم افزود: در مورد مشكلات پدیده شاندیز دیگر گفتار درمانی بس است. متاسفانه فقط حرف زده می‌شود.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: خبرآنلاین