معاون دانشجویی دانشگاه تهران با تکذیب برخورد دانشگاه با الله اکبر گفتن‌های شبانه دانشجویان خوابگاهی گفت: هرگونه فعالیت سیاسی و آموزشی و رفتاری تا زمانی که منجر به....
   

سید مهدی قمصری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب درباره اخباری مبنی بر برخورد با دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه به دلیل الله اکبر گفتنهای شبانه آنان گفت: برخورد انضباطی با دانشجویان دختر ساکن کوی فاطمیه را تکذیب می کنم. برخورد دانشگاه با دانشجویان به لحاظ قانونی ساز و کار خاص خود را داراست و هرگونه فعالیت سیاسی و آموزشی و رفتاری تا زمانی که منجر به احضار و پیگیری کمیته انضباطی نشود از نظر ما برخورد به حساب نمی آید.

وی ادامه داد: اگر تذکری از سوی مسئولان حراست به دانشجویان داده شده باشد که من از این موضوع هم بی اطلاعم ، نمی توان آن را برخورد به حساب آورد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران همچنین به درخواست مدیریت دانشگاه تهران مبنی بر قرار گرفتن پرونده دانشجویان بازداشتی حوادث اخیر در ساز و کار دانشجویی اشاره کرد و گفت: این درخواست دکتر فرهاد رهبر در جهت تخفیف فضای کنونی ارائه شده است.

وی ادامه داد: برخی مدعی اند تعداد محدودی از دانشجویان در حوادث اخیر که پس از انتخابات رخ داد شرکت داشته و دچار تخلف شده اند که در همین راستا عده ای هم دستگیر شده اند. خوشبختانه با پیگیریها و مساعدتهای لازم بیشتر این دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند. اکنون امیدوار هستیم با همکاری و موافقت مسئولان، پرونده دانشجویان خاطی که همچنان در بازداشت به سر می برند به کمیته انضباطی دانشگاه انتقال داده شود تا از مجرای دانشجویی به اتهامات آنها رسیدگی شود.

قمصری در بیان علت این پیشنهاد و درخواست به مهر گفت: این پیشنهاد دانشگاه تهران باعث می شود به این دانشجویان که در‌ آینده ای نزدیک فارغ التحصیل می شوند به عنوان مجرم و آشوبگر نگریسته نشود.

رئیس دانشگاه تهران در جلسه شورای این دانشگاه درباره دانشجویان و اساتید بازداشتی در حوادث اخیر گفت: تلاش دانشگاه تهران بر این بوده که پرونده های دانشجویان در ساز و کار دانشجویی قرار گیرند تا در آینده به عنوان مجرم و آشوبگر به آنها نگریسته نشود.

فرهاد رهبر در جلسه شورای دانشگاه تهران با اشاره به حادثه 24 خرداد در کوی دانشگاه و وقایع پس از آن از جمله دستگیری استادان و دانشجویان تاکید کرد: "رسالت علمی" وظیفه اصلی دانشگاه تهران است لذا نباید اجازه دهیم مسائل دیگر باعث ایجاد افت مسائل علمی و پژوهشی در دانشگاه شود.

وی افزود: تلاش دانشگاه تهران بر این بوده است که پرونده های دانشجویان را در ساز و کار دانشجویی قرار دهد تا در آینده به عنوان مجرم و آشوبگر به آنها نگریسته نشود.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news                                                                                              منبع:mehrnews.com