لس آنجلس تایمز : عدم برگزاری تظاهرات عمده خیابانی از زمان تحلیف احمدی نژاد، برخی هواداران جنبش معترضان را نومید کرده است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی با اشاره به تشکیل جبهه جدید موسوی با عنوان «تشکیلات راه سبز امید» نوشت: "هرچند نامزد معترض به انتخابات ایران روز شنبه از تشکیل یک جبهه سیاسی خبر داد اما توضیح نداد این جبهه چه استراتژی روشنی را برای احیا و تجدیدنیروی حرکت اعتراضی اخیر که متوقف شده است در پیش خواهد گرفت."

 این روزنامه آمریکایی افزود: "گرچه این اقدام موسوی تلاشی برای تحکیم حرکت اعتراضی با اتکا بر حوادث متعاقب انتخابات است اما اظهارات اخیر رهبر معترضان ایران فاقد یک «دستور کار سیاسی» است و به عبارت دیگر مسیر آینده «تشکیلات راه سبز امید» ، روشن نیست."

یک تحلیل گر سیاسی در تهران می گوید: تشکیلات راه سبز امید می تواند به موسوی جهت مقابله با درخواست بازداشت او که از سوی نزدیکان احمدی نژاد مطرح می شود کمک کند و در عین حال به موسوی اجازه دهد بدون نیاز به کسب مجوز از سوی وزارت کشور به فعالیت های سیاسی خود ادامه دهد.

«احمد بخشایش» می افزاید: "تشکیل یک جبهه سیاسی می تواند «سپر بلا و حفاظ موسوی برای بقای سیاسی و مقابله با خطر بازداشت باشد."

وی ادامه می دهد: "اگر او بتواند یک جبهه سازمان یافته تشکیل دهد می تواند در مقابل دولت عرض اندام کند و افرادی هم فکر و نظر خود را برای ادامه فشار به دولت بکار گیرد."

با این حال محمد مرندی، یک کارشناس سیاسی در تهران پیش بینی می کند که این جبهه محکوم به شکست است چونکه اردوگاه اپوزیسیون متحد و یکپارچه نیست.

وی در این خصوص می گوید: "دشمن مشترک اصلاح طلبان، احمدی نژاد است و در حال حاضر به نظر می رسد که آنها متحد هستند چونکه دشمن واحدی دارند اما اصلاح طلبان از نظر فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارای نظرات و افکار متضادی هستند."

به نوشته لس آنجلس تایمز ، عدم برگزاری تظاهرات عمده خیابانی از زمان تحلیف احمدی نژاد، برخی هواداران جنبش معترضان را نومید کرده است. در همین راستا درخواست برخی فعالان برای برپایی تجمعاتی در بازار و نماز جمعه هفته گذشته با بی اعتنایی مواجه شد.

با این وجود برخی نزدیکان اپوزیسیون می گویند: "حرکت اعتراضی اخیر، آرام آرام به سمت مرحله دوم خود در حرکت است که می تواند بسیار بیشتر از تظاهرات خیابانی به طول بیانجامد."

محسن مخملباف که در نقش سخنگوی ستاد موسوی در خارج از کشور ظاهر شده مدعی است: "جنبش سبز در حال گسترش از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک تر، ایجاد ارتباطاتی در خارج از کشور و شکل گیری اهداف و نظریاتش است."

براساس این گزارش ساعاتی پس از اعلام تشکیل جبهه جدید موسوی، مقامات از برگزاری جلسه سوم دادگاه رسیدگی به اتهامات عوامل دخیل در ناآرامی های پس از انتخابات خبر دادند.

به نوشته لس آنجلس تایمز با وجود نگرانی هایی نسبت به سیستم قضایی ایران انتظار نمی رود تغییری در روند قضایی کشور بوجود بیاید.

آیت الله خامنه ای رهبری ایران روز گذشته رسماً صادق لاریجانی، یک عضو ذی نفوذ و محافظه کار شورای نگهبان و برادر رئیس مجلس را برای پنج سال به سمت ریاست قوه قضائیه منصوب کرد.

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com