رجانیوز نوشت: برآورد دقیقی از احتمال كسب رأی اعتماد به‌ویژه در مورد گزینه‌های رئیس‌جمهور برای وزارت رفاه و آموزش‌وپرورش وجود ندارد و

 

رجانیوز نوشت: برآورد دقیقی از احتمال كسب رأی اعتماد به‌ویژه در مورد گزینه‌های رئیس‌جمهور برای وزارت رفاه و آموزش‌وپرورش وجود ندارد و در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود كه این دو گزینه شانس چندانی برای كسب رأی اعتماد نداشته باشند،

به نوشته این سایت تصمیم رئیس‌جمهور به استفاده از زنان در مدیریت چند وزارت‌خانه فارغ از میزان توانمندی‌های گزینه‌های معرفی شده، مدعیان فمینیست را با نوعی سرخوردگی مواجه كرده است.

به گزارش رجانیوز، معرفی خانم كشاورز به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش تقریباً قطعی شده است تا احمدی‌نژاد نشان دهد كه همانطور كه دولت وی به دولت اولین‌ها در زمینه‌های مختلف مشهور شده است، نخستین رئیس‌جمهور بعد از انقلاب است كه به زنان در حد وزارت اعتماد می‌كند.

با این حال، زنان نزدیك به جریان مخالف دولت كه بعضاً گرایش‌های فمینیستی نیز دارند، در قبال این رویكرد رئیس‌جمهور یا سكوت كرده و حاضر به اظهارنظر نیستند و یا با نوعی سرخوردگی مواجه شده‌اند. به‌عنوان نمونه فاطمه حقیقت‌جو نماینده مجلس ششم كه در شهر بوستون امریكا به‌سر می‌برد و به شبكه‌های ضدانقلاب صدای امریكا و بی‌بی‌سی فارسی سرویس می‌دهد، هدف احمدی‌نژاد از معرفی زنان در كابینه را انحراف افكار عمومی خواند.

وی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی افزود: وزیر زنی می تواند به بهبود وضعیت زنان بپردازد كه نگرش سنتی به مسایل زنان نداشته باشد و زنان را در حیطه همسر داری و فرزند داری خلاصه نكند در حالی كه دو زن معرفی شده اینگونه نیستند.

حقیقت‌جو همچنین گفت: صرف انتصاب یك وزیر زن كه نتواند به رفع تبعیض‌های جنسیتی بپردازد نه تنها كمكی به بهبود وضعیت زنان در كشور نمی كند بلكه به این تبعیضات دامن خواهد زد، بنابر این دو زنی كه معرفی شده اند اصلا در راستای منافع زنان عمل نخواهند كرد.

به هر حال، اگرچه هنوز برآورد دقیقی از احتمال كسب رأی اعتماد به‌ویژه در مورد گزینه‌های رئیس‌جمهور برای وزارت رفاه و آموزش‌وپرورش وجود ندارد و در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود كه این دو گزینه شانس چندانی برای كسب رأی اعتماد نداشته باشند، اما اقدام احمدی‌نژاد در ادامه اقداماتی است كه شعار آن را دیگران داده بودند، اما وی آن را عملی كرده است.

مریم بهروزی در این زمینه می‌گوید در ابتدای دولت خاتمی به وی پیشنهاد دادم كه وزیر زن منصوب كند اما وی گفت من چنین ریسكی نمی‌كنم.

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:rajanews.com