شاید موسوی در کشتی انتخابات از احمدی نژاد شکست خورده باشد اما حداقل همسر او امتیاز بزرگی از کارزار انتخاباتی او به دست آورد.
 
به گزارش نواندیش و به نقل از گاردین، زهرا رهنورد در تمام زمان مبارزات انتخاباتی میرحسین موسوی در کنار او بود تا بر حقوق زنان در ایران تاکید کند و رای بسیاری از زنان را به سمت موسوی بکشاند. هیچ گاه در تاریخ 30 ساله ایران پس از انقلاب یک زن چنین نقش سیاسی مهمی ایفا نکرده است، تا جایی که برخی زهرا رهنورد را به عنوان یک محقق و شخصیت دانشگاهی با میشل اوباما مقایسه می کنند. حالا آخرین تاثیر زهرا رهنورد هدایت احمدی نژاد به سمت یک حرکت رادیکال است و این خطر را برای وی به همراه دارد که حامیان مذهبی تندرو خود را از دست بدهد. او در یک برنامه اعلام کرد قصد دارد زنان را به کابینه خود وارد کند، زنانی از جمله فاطمه آجرلو به عنوان وزیر رفاه و مرضیه وحید دستجردی به عنوان وزیر بهداشت. احمدی نژاد چیزی را اعلام کرد که دو تن از رقبای انتخاباتی اش، مهدی کروبی و محسن رضایی در زمان کارزار انتخاباتی اعلام کرده بودند.
 آنها گفته بودند در نظر دارند برای اولین بار پس از انقلاب سال 1979 اولین وزیر زن را در کابینه خود منصوب کنند.
اظهار نظر گاردین پیرامون اینکه احمدی نژاد امکان دارد با این کار خود برخی از حامیان مذهبی تندرو خود را از دست بدهد یادآور نامه اخیر فاطمه رجبی به احمدی نژاد است. وی که احمدی نژاد را معجزه هزاره سوم خوانده بود در نامه خود خطاب به احمدی نژاد نوشت: «آقای رئیس جمهور، تصور می شود شما این مطلب را نیز از زبان مبارک امام صادق علیه السلام رئیس مذهب تشیع نیز خوانده اید که «در آخرالزمان زنان بر دولت و سلطنت و هرچیزی که میل به آن دارند، غاحتمالاً مناصب و مدارک و... ف غلبه یافته و مسلط می گردند.» (همان، ص 1044)
به صراحت می گویم آنچه می آید، نظر به فریاد افراد خاص ندارد و جامعه زنان مسلمان کشور را مبرا از آن می داند زیرا اکثریت زنان ایران اسلامی مانند مردان آن، مفتخرند که در زمره «منتظران» هستند و نهایت آمال شان آن است که در صف 50 زنی قرار داشته باشند که 313 اصحاب خاص مولایشان را کامل می کند... آقای رئیس جمهور قطعاً برای تشکیل کابینه با کمبود مردان دارای صلاحیت و توانمندی مواجه نخواهید بود، همچنین زنان دارای قابلیت اجرایی برتر از مردان در اولویت قرار ندارد.»
گاردین در مطلبی دیگر نیز به همین مساله پرداخت و نوشت: «به هر حال به نظر نمی رسد این کار اصلاح طلبان را راضی کند چرا که دو تن از سه زن (که به عنوان وزیر معرفی شدند) از تندروها به حساب می آیند.»
از سوی دیگر «عرب نیوز» نیز در این رابطه نوشت: «اقدام غافلگیرکننده احمدی نژاد در اعلام تلویزیونی مبنی بر اینکه در نظر دارد چندین زن را به عنوان وزیر پیشنهاد کند، احتمالاً گریزی است برای به دست آوردن حمایت در میان جامعه زنان. وی در نظر دارد برخلاف جریان های مخالف خود، جایگاهش را در ایران بهبود بخشد. پس از انقلاب سال 1979 این برای اولین بار خواهد بود که زنان به جایگاه وزارت نزدیک می شوند.
تنها زن وزیر ایران در زمان شاه ایران بود؛ فرخ رو پارسا که پس از انقلاب اعدام شد.»خبرگزاری «ای اف پی» نیز دیروز با پوشش این خبر و ذکر اینکه پس از انقلاب ایران اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می دهد، مدعی شد: «به نظر می رسد پیشنهاد فاطمه آجرلو (برای وزارت)، به علت دخالت وی در پرونده عباس پالیزدار بحث های داغی به راه بیندازد، پالیزدار از حامیان احمدی نژاد بود که
به علت متهم کردن چند روحانی، زندانی شد. آجرلو و برخی دیگر از اعضای مجلس به علت همکاری و کمک به پالیزدار مورد پیگرد قانونی قرارگرفتند.» نکته قابل توجه اینکه این خبرگزاری در ادامه مطلب خود به واکنش فاطمه رجبی همسر غلامحسین الهام سخنگوی دولت احمدی نژاد در این زمینه پرداخته است. خبرگزاری رویترز نیز با انتشار خبر پیشنهاد سه زن برای پست وزارت، این پیشنهاد احمدی نژاد را یک «حرکت غیرقابل پیش بینی در یک کشور محافظه کار اسلامی» خواند. 
خبرگزاری الجزیره نیز در این زمینه نوشت: «او(احمدی نژاد) به شیوه خودش از حامیان حقوق زنان است. این یک قدم رو به جلو برای قدرتمند شدن زنان در ایران است اما مطمئناً او با مخالفت هایی از سوی برخی از حامیان محافظه کار خود روبه رو خواهد شد.» این خبرگزاری قطری در ادامه مدعی شد: «انتصاب زنان به عنوان کاندیداهای وزارت واکنشی به اعتراضات صورت گرفته پس از انتخابات بحث برانگیز در ایران است.» این خبرگزاری در ادامه به نقل از یک کارشناس نوشت: «من گمان می کنم این حرکت سیاسی بود، ما می دانیم احمدی نژاد حرکت هایی غیرمنطقی و بحث برانگیز انجام داد و احساس می کنم او این کار را انجام داد تا فضا را آرام کند.» الجزیره در ادامه به نقل از این کارشناس خود همچنین مدعی شد: «در این مورد که زنان بتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند شک وجود دارد، واقعیت این است که اکثریت مجلس را مردان محافظه کار تشکیل می دهند.»
 
  گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: noandish.com