معاون دیپلماسی عمومی وزارت خارجه آمریکا می گوید شبکه های اجتماعی، مسیر برقراری ارتباط واشنگتن و ایرانیان است و دولت ایران نباید این «مسیرهای مشروع ارتباط» را ببندد.

امریکا خواستار باز شدن تلگرام و اینستاگرام است

دولت آمریکا در ادامه اقدامات مداخله‌جویانه خود، از دولت ایران خواست که دسترسی به شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام را محدود نکند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای اخیر علناً از اغتشاشات اخیر برخی شهرهای ایران حمایت کرده‌اند؛ پنس البته گام را فراتر هم گذاشت و دیشب گفت که «اشتباهات دولت قبلی آمریکا در قبال ایرانیان تکرار نخواهد شد.»

آنطور که شیکاگو تریبیون خبر داده، «استیو گلداشتاین» معاون دیپلماسی عمومی وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اقدام دولت ایران در محدود کردن موقت دسترسی به برخی شبکه‌های اجتماعی محرک تخریب و آشوب، گفته که واشنگتن خواستار «باز شدن این سایت‌ها» است.گلداشتاین در ادامه حمایت از تحریک ایرانیان به اغتشاش گفته که تلگرام و اینستاگرام «مسیرهای مشروع ارتباطی» هستند.

مدیر روسی و برلین‌نشین تلگرام، چند روز پیش و پس از دریافت پیام توئیتری وزیر ارتباطات ایران، یکی از کانال‌های مشوق تخریب و حتی اقدام مسلحانه علیه مردم را بست ولی سپس اعلام کرد که مسئولان آن کانال ضدانقلاب، اظهار ندامت کرده‌اند و از سرگیری کار کانال فرعی، مانعی ندارد.

استیو گلداشتاین در ادامه گفته که واشنگتن هنوز هم از طریق صفحه فیسبوکی وزارت خارجه، به زبان فارسی با ایرانیان در تماس است و ادامه داد: «ما خواهان دلگرمی دادن به معترضین برای ادامه نبرد برای حق هستیم.»

این مقام آمریکایی در انتها گفته: «وظیفه ایالات متحده ایجاب می‌کند که کنار نایستد.»


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com