بازداشت ۱۷ لیدر ناآرامی های اخیر در خراسان شمالی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از بازداشت 17 نفر از لیدرهای اصلی اغتشاشات چه در فضای مجازی و چه در سطح شهر، خبر داد و گفت: به هیچ عنوان از حقوق مردم کوتاه نیامده و با عوامل اصلی این اغتشاشات برخورد قاطع قانونی خواهیم داشت.

بازداشت ۱۷ لیدر ناآرامی های اخیر در خراسان شمالی

حجت الاسلام جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از بازداشت 17 نفر از لیدرهای اصلی اغتشاشات چه در فضای مجازی و چه در سطح شهر، خبر داد و گفت: به هیچ عنوان از حقوق مردم کوتاه نیامده و با عوامل اصلی این اغتشاشات برخورد قاطع قانونی خواهیم داشت.

به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: در استان با وجود جوان های فهیم و بصیر، کمترین مشکل را نسبت به سایر استان ها داشتیم؛ البته افرادی دستگیر شدند که از این تعداد آنهایی که اعمال مجرمانه موثری نداشتند و فریب خورده بودند با بیان تذکرات و ارشادات لازم، تحویل خانواده‌های‌شان شدند.

مطالبات به حق مردم باید از طرق قانونی پیگیری شود و مردم نگرانی ها و دغدغه های خود را به صورت قانونی به گوش مسئولین برسانند. وظیفه و تکلیف قوای سه گانه رفع دغدغه ها و مشکلات مردم است.این اقدامات باید به گونه ای موثر، محسوس و ملموس باشد که موجبات رضایتمندی عمومی جامعه را فراهم کند.


وی در خصوص دلایل به وجودآمدن اغتشاشات اخیر تصریح کرد:

معاندین نظام اعم از منافقین، حلقه های تکفیری و .... به سرکردگی استکبار جهانی در پی پیروزی های بزرگ جبهه مقاومت در منطقه و شکست پروژه‌های متفاوت خود مانند ایران هراسی، فضای مطالبه گری مردم را جهت ضربه زدن به نظام مناسب دیده و با به کارگیری شیوه ها و ابزارهای مختلف خصوصا بهره گیری حداکثری از فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و جو سازی و موج آفرینی اقدام به ایجاد انحراف در مسیر مطالبه گری مردم کرده و با تخریب اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت موجب سلب آرامش عمومی شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir