عارف از ملت ایران عذرخواهی کرد
ما مسئولین از همان ابتدای انقلاب با عملکردهای اشتباه، زمینه ساز و پایه گذار برخی کژی ها و بدعت های ناروا بودیم.

عذرخواهی عارف از مردم بخاطر کوتاهی مسئولان در برابر آنها

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، هم زمان با سالگرد پیروزی انقلاب، طی یادداشتی در اینستاگرام خود ،با بیان اینکه ما مسئولین از همان ابتدای انقلاب با عملکردهای اشتباه، زمینه ساز و پایه گذار برخی کژی ها و بدعت های ناروا بودیم،تاکید کرد: به عنوان یک مسئول در نظام اسلامی، بخاطر برخی کوتاهی ها در برابر مردم عزیزمان از آنها پوزش می خواهم. متن این یادداشت اینستاگرامی به شرح زیر است:


ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرصت خوبی است تا به بازخوانی دستاوردهای انقلاب و آسیب شناسی چهل سال گذشته بپردازیم. نظام اسلامی اگر بخواهد در مسیر پویایی و شکوفایی قرار بگیرد و این مسیر را تداوم بخشد، حتما باید با بررسی دقیق و کارشناسانه به آسیب شناسی چهل ساله از عمر خود بپردازد و به نظر من بهترین مکان برای این مهم، دانشگاه ها هستند. آنچه می تواند برای نظام اسلامی خطرآفرین باشد، کمرنگ‌ شدن اعتماد میان مردم و حاکمیت است و در این بین عملکرد مسئولان مطمئنا بسیار تاثیر گذار است. بپذیریم که از همان شروع انقلاب، ما مسئولین با برخی عملکردهای اشتباه خود زمینه ساز و پایه گذار برخی کژی ها و بدعت های ناروا بودیم. بجای جذب به حذف و طرد افراد رو آوردیم و برخی از یاران با اخلاص انقلاب بخاطر همین تنگ نظری ها گوشه نشین شدند.

به عنوان یک مسئول در نظام اسلامی بخاطر کوتاهی های صورت گرفته در برابر مردم عزیزمان از آنها پوزش می خواهم. البته نظام اسلامی به برکت خون شهدا امروز از استقلال و عدم وابستگی به قدرتهای بزرگ برخوردار است که این دستاورد ارزشمند را باید قدر دانست. همه می دانیم که کشور با مشکلات متعددی رو به رو است که به نظر من مهمترین چالش درون نظام، فساد بعضا سازمان یافته ای است که متاسفانه عزم جدی برای مبارزه با آن دیده نمی شود و در صورت تداوم آن مطمئنا به سلب اعتماد مردم به حاکمیت منجر می شود که این امر بسیار خطرناک است. همه باید در برابر فساد ایستادگی کنیم و بدون هیچگونه ملاحظه ای اجازه ندهیم بی عدالتی و تبعیض در جامعه حاکم شود. همه ما در برابر انقلابی که خون پاک شهدا و رهبری امام بزرگوارمان پایه گذار آن بودند، مسئولیم و کوتاهی در قبال آرمانهای اصیل انقلاب پذیرفته نیست.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir