گزارش‌هایی از آماده شدن آمریکا برای حمله موشکی به سوریه
در بحبوحه افزایش تنش میان رژیم صهیونیستی و سوریه، منابع غربی از آماده شدن آمریکا برای حمله موشکی به سوریه خبر می‌دهند اما نه در حمایت از اسرائیل بلکه این بار به بهانه استفاده سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان این کشور

آمریکا در حال بررسی طرحی برای حمله موشکی به سوریه است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری آسوشیتدپرس و برخی دیگر از رسانه‌های غربی تایید کرده‌اند و می‌گویند آمریکا در حال بررسی طرحی برای حمله موشکی به برخی تاسیسات نظامی سوریه مشابه آنچه که پیشتر علیه یک فرودگاه نظامی دولت دمشق انجام داد، است.

بنابر این گزارش، آمریکا قصد دارد با موشک‌های تاماهاک برخی پایگاه‌های نظامی حساس در سوریه را به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در حملاتش علیه مخالفان در اطراف دمشق، هدف قرار دهد.

آمریکا در یک ماه گذشته از زبان مسئولان مختلف خود سوریه را متهم کرده که از گاز کلر و برخی مشتقات گاز سارین علیه شورشیان در اطراف دمشق استفاده کرده است. این کشور در همین راستا گزارش‌هایی را به شورای امنیت ارائه کرد و در تلاش بود تا زمینه لازم برای اقدام نظامی علیه دولت دمشق را فراهم کند که با مخالفت روسیه مواجه شد.

ژنرال یوری نیتکاتچوف، از فرماندهان ارتش روسیه با ابراز نگرانی از انتشار چنین گزارش‌هایی گفت: در صورت حمله آمریکا به پایگاه‌های ارتش سوریه روابط میان روسیه و آمریکا متشنج‌تر از شرایط کنونی خواهد شد.

ارتش آمریکا در آوریل 2017 پایگاه هوایی شعیرات سوریه را با ۵۹ موشک تاماهاک هدف قرار داد. ارتش آمریکا ادعا کرد که این حمله را در پاسخ به حمله شیمیایی ۲۰۱۷ نیروهای سوریه به منطقه خان شیخون انجام داده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna