طرح جمعی از هواداران يکی از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری دهم براي حضور در ورزشگاه آزادی و نمايش قدرت با عدم استقبال مواجه شد.
 
به گزارش ایرنا از چند روز مانده به بازی روز جمعه استقلال تهران، رسانه‌های حامی میرحسین موسوی اقدام به فراخوان هواداران وی برای حضور یک‌دست سبز در ورزشگاه آزادی کرده بودند.
صفحه موسوی در سایت "فیس بوک" با نمایش عکس سبزی از ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی و درج شعار "نه قرمز نه آبی، ما همه سبز سبزیم" هواداران خود را به حضور در ورزشگاه تشویق کرد.
در یکی دیگر از سایت‌های حامی وی این عبارت به چشم می‌خورد: "شعار امروز در استادیوم : اتحاد، هم قرمز هم آبی/ درود بر موسوی، کروبی"
سایت بالاترین نیز خبرهای مختلف درباره تجمع ورزشگاه آزادی را مورد پوشش قرار داد.
در یکی از اخبار این سایت که دقایقی مانده به بازی استقلال- فولاد منتشر شد، از هواداران موسوی خواسته شده بود که هر چه سریع‌تر خود را به ورزشگاه آزادی برسانند و علاوه بر خود، چند نفر دیگر از دوستان و خانواده خود را نیز به ورزشگاه ببرند.
سایت "باران گناه" نیز روز پنج شنبه در مطلبی با عنوان "تا ابد سبز خواهیم ماند- وعده دیدار" ورزشگاه آزادی" نوشت: فردا روز تکرار حادثه ای بزرگ است فردا روز استقلال و آزادی سبز است روزی است که ما می توانیم وحدت و انسجام و پشتیبانی خود را از کروبی، موسوی، هاشمی، خاتمی و زندانیان بازداشتی اعلام کنیم. فردا همه با حضورسبزمان ثابت خواهیم کرد که تا ابد سبزخواهیم ماند.
کشاندن هواداران به ورزشگاه آزادی تنها هدف نبود بلکه برنامه‌های تدارک دیده شده برای پایان بازی و در خیابان آزادی هدف این گروه بود که با عدم استقبال مواجه شد. حامیان سبزپوش در سایت بالاترین نوشته بودند: "بعد از اتمام بازی در استادیوم همه به خیابان آزادی می رویم. همین الان تلفن رو بردار چند نفر رو خبر کن. جمعه خیابان آزادی سبز خواهد شد. پیش به سوی یک پیروزی بزرگ. سبزها به پا خیزید."
همه این برنامه‌ریزی‌ها در حالی صورت گرفت که جمعیتی که به تماشای بازی استقلال- فولاد آمدند، کمتر از میزان تخمین زده شده بود. استقلال تهران قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران بود و طبق معمول انتظار می‌رفت که جمعیتی بالای 50 هزار نفر به تماشای بازی از نزدیک بپردازند اما به گفته عادل فردوسی پور گزارشگر تلویزیونی این دیدار تنها حدود 30 هزار نفر به تماشای بازی آمدند، جمعیتی کمتر از یک بازی معمولی استقلال.
سبزپوشان همچنین از هواداران استقلال خواسته بودند که به جای تشویق تیم خود، شعارهایی در حمایت از موسوی سر دهند، دستوری که روی زمین ماند و با بی‌اعتنایی تماشاگران استقلال مواجه شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا دیروز هیچ شعارهای سیاسی در ورزشگاه آزادی شنیده نشد و تماشاگر سبزرنگی نیز به چشم نیآمد.
همچنین برخی رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر خواستار "اعتصاب سراسری برای ساقط کردن حکومت" در ایران در روز شنبه 31 مردادماه شده بودند که این طرح نیز با شکست مواجه شد.
شکست طرح نامزد شکست خورده انتخابات دهم در حالی صورت می‌گیرد که آیت الله جنتی در خطبه های دیروز نمازجمعه تهران از رئیس جدید دستگاه قضا خواست تا سران اصلی آشوب‌ها و اغتشاشات را محاکمه کند.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir