در حالی که ديروز حمید کاتوزیان عضو کمیته‌ مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر، خبر داد که کروبی هنوز مستنداتش را در خصوص ادعای تجاوز به زندانیان ارائه نداده...
  
به گزارش عصر ايران ، در حالی که ديروز حمید کاتوزیان عضو کمیته‌ مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر، خبر داد که کروبی هنوز مستنداتش را در خصوص ادعای تجاوز به زندانیان ارائه نداده، اما با اظهار نظر پزشک معالج مهدی کروبی در خصوص وضعیت وی به نظر می‌رسد که دیگر نیازی به ارائه سند از سوی کروبی نباشد.

دکتر "م" پزشک معالج مهدی کروبی اخیراً فاش کرده که شیخ اصلاحات از 16 ماه قبل دچار اختلال حواس شده است.

بر اساس گزارش سایت "ایران خبر" این پزشک معالج که 11 سال است به عنوان پزشک شخصی کروبی مسئولیت درمان و چک آپ‌های وی را برعهده دارد، نامه‌ای را به همراه پرونده پزشکی کروبی به یکی از مراجع مسئول کشور ارسال کرده و در آن بر هشدارهای خود مبنی بر لزوم کنترل حواس کروبی 70 ساله در در دو سال اخیر تاکید کرده است.

بنابر این گزارش پزشک شخصی مهدی کروبی که روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و فوق تخصص اعصاب و روان نیز هست در بخشی از نامه خود به این مرجع مسئول نوشته است: قبل از برگزاری انتخابات نیز موضوع را به برخی از نزدیکان آقای کروبی گزارش و خواستار محدود شدن فعالیت‌های جسمانی وی شدم، زیرا ادامه این وضعیت موجب اختلال حواس کامل ایشان خواهد گردید."

البته قصد پزشک کروبی ،آنگونه که خودش گفته تنها "از بین نرفتن زحمات پزشکی‌اش در یک دهه اخیر" بوده و "هدف دیگری نداشته است."

با احتساب نامه پزشک کروبی و مواردی که وی بدان اشاره کرده است شاید بتوان پاسخ موجهی برای رفتارهای عجیب کروبی در طول ماه های اخیر به خصوص ماهی که گذشت یافت.

مهدی کروبی اخیرا ادعای تجاوز جنسی به دختران و پسران بازداشت شده در جریان اغتشاشات اخیر را مطرح کرده بود و ادعا می کرد که برای اثبات آن اسنادی در اختیار دارد.

البته پس از آنکه این سخنان شیخ با واکنش همه مسوولین و نخبگان کشور مواجه شد، کروبی اعتراف کرد آنچه که ادعا کرده بوده "تنها شایعاتی بوده" که "لزومی برای صحت آن‌ها وجود ندارد."

با این حال وی در روزهای گذشته و پس از اعلام حمایت موسوی از ادعاهایش مجدداً مدعی شده که اسنادی در این رابطه در اختیار دارد.

اکنون و با توجه به گفته های دکتر "م" بعید به نظر نمی‌رسد که وی در روزهای آینده ادعای تجاوز جنسی را از اساس تکذیب کند.

هشدارهای پزشک معالج کروبی البته می تواند کمک شایانی به کروبی بکند و آن خلاصی وی از اجرای حد شرعی با استناد به فراموشی‌اش باشد.

گفتنی است مطابق نص دینی، حکم مجازات کسانی که به دلیل بیماری روانی و یا فراموشی، سخنانی را بر زبان جاری می کنند که صدور آن از سایرین مستوجب اجرای حدی از حدود شرعی است، به کلی متفاوت است.

بر هین اساس است که برخی سیاسیون معتقدند نامه اخیر پزشک کروبی که پس از عدم ارائه سند از سوی شیخ درباره ادعاهایش، ارسال شده است، با هماهنگی اطرافیان وی و برای فراری دادن او از اجرای حکم احتمالی بوده است.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com