مهندسی انتخابات از نظر احمدی نژاد به چه معناست؟
بحث مهندسی انتخابات از نظر آقای احمدی‌نژاد معنی‌اش این است که انتخابات به گونه‌ای طراحی شود که جای برخی از جریان‌های سیاسی کشور در حوزه انتخابات خالی بماند و اجازه ورود به آنها داده نشود.

احمدی نژاد پیگیر آزادی همه زندانیان سیاسی است

بهمن شریف‌زاده، روحانی حامی احمدی‌نژاد، به این نکته اذعان کرد که احمدی‌نژاد سعی دارد رهبری اعتراضات مردمی را برعهده بگیرد.

بهمن شریف‌زاده، از معدود حامیان احمدی‌نژاد است که در کسوت روحانیت است و تلاش دارد این‌طور نشان دهد که تحولات احمدی‌نژاد، تحولات مثبتی است و همه باید از آن استقبال کنند.

بخشی از گفتگو با بهمن شریف‌زاده، را در ادامه می خوانید:

* وقتی ما سخن گفتن از حقوق مردم و زندانیان را مثبت تلقی کنیم هر کسی این حرف را بزند، سخن مثبتی گفته است.

* شما نمی‌توانید بگویید در بحث زندانی‌ها پرونده‌اش خالی است، ایشان اقداماتی کرده است. ممکن است بگویید که اقدامی که ایشان با نوشتن نامه انجام داده‌اند، قبلا با این شدت انجام نداده بودند. من می‌گویم چنین اقدامی که ایشان امروز انجام داده‌اند هیچ رئیس جمهوری در 40 سال انقلاب انجام نداده است. احمدی نژاد پیگیر آزادی همه زندانیان سیاسی که انتقادی به دولت، قوه قضائیه داشته‌اند، بود.

* چنین سخنی و پیشنهادی از زبان هیچ رئیس‌جمهوری در ایران مطرح نشده است، حتی اصلاح‌طلب‌ترین رئیس‌جمهور که آقای خاتمی باشد. حالا شما می‌گویید این روند آقای احمدی‌نژاد یک تحول و دگرگونی در رفتار ایشان است. من میپرسم آیا این تحول منفی است؟ خیر اینطور نیست، مثبت است.

* بحث مهندسی انتخابات از نظر آقای احمدی‌نژاد معنی‌اش این است که انتخابات به گونه‌ای طراحی شود که جای برخی از جریان‌های سیاسی کشور در حوزه انتخابات خالی بماند و اجازه ورود به آنها داده نشود. در سال 84 و 88 چنین مهندسی در انتخابات رخ نداده است، چون از همه جناح‌های سیاسی در انتخابات شرکت کردند، آقای رفسنجانی و قالیباف در انتخابات 84 شرکت کرده بودند، در سال 88 هم آقای موسوی بودند اما در سال 92 و 96 جای مهم‌ترین؛ نگویم مهم‌ترین که به شما بربخورد، جای یکی از مهم‌ترین جریان‌های سیاسی کشور یعنی جریان آقای احمدی‌نژاد خالی است و در هر دو دوره رد صلاحیت کردند.

* در سال 92 آقای مشایی رد صلاحیت شد و در سال 96 آقای احمدی‌نژاد و بقایی هم ردصلاحیت شدند. آقای احمدی‌نژاد به این می‌گوید مهندسی انتخابات.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir