سخنگوی كميته ويژه بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان اخير با اشاره به ديدار روز گذشته كميته ويژه با مهدی كروبی گفت:مهدی كروبی از آزار جنسی چهار نفر از بازداشت‌ شدگان اخير خبر داد.
 
به گزارش ایلنا، كاظم جلالی سخنگوی كمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر از جلسه سه ساعته دیروز اعضای این كمیته با مهدی كروبی خبر داد و گفت: در این جلسه ابتدا مجموعه پیگیری‌های مجلس در مورد مسائل اخیر را با ایشان در میان گذاشتیم و گزارشی از عملكرد خود را ارائه دادیم. ایشان نیز متقابلا دغدغه‌هایشان را مطرح كرده و نسبت به برخورد با برخی افراد در زندان گلایه كردند ما هم به ایشان گفتیم كه این مسائل را پیگیری كرده و همچنان در حال پیگیری آن هستیم.
وی با اشاره به نامه اخیر كروبی به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی كه طی آن از آزار و شكنجه جنسی برخی بازداشت‌شدگان خبر داده بود، ادامه داد: از آقای كروبی پرسیدیم كه آیا چنین كسانی شخصا به شما مراجعه كرده‌اند؟ و آقای كروبی گفتند كه چهار نفر كه مورد چنین آزارهایی قرار گرفته‌اند به او مراجعه كردند.
به گفته جلالی از كروبی پرسیده شده است كه آیا او در مورد بروز چنین آزار و شكنجه‌هایی به قطعیت رسیده است یا نه و كروبی در پاسخ گفته است من به قطعیت نرسیده‌ام به همین دلیل در نامه‌ای كه برای آقای هاشمی نوشته‌ام عنوان كرده‌ام كه از نظر من این مسئله قطعی نیست اما چون آبروی نظام مطرح است باید این مسئله در مرجع و مكانی رسیدگی شود و صحت و سقم آن مورد بررسی قرار گیرد.
سخنگوی كمیته ویژه مجلس ادامه داد: در این جلسه به آقای كروبی گلایه كردیم و گفتیم كه ای كاش قبل از علنی كردن این موضوع این مسئاله را با كمیته مجلس و یا دستگاه قضایی در میان می‌گذاشتند البته آقای كروبی گفتند كه یكی از این موارد را به دستگاه قضایی معرفی كرده‌اند اما متاسفانه برخورد مناسبی با این فرد نشده است.
جلالی با بیان اینكه قرار بر این شد تا با روسای قوای مقننه و قضاییه در این مورد بحث و گفت‌وگو شود ادامه داد: به دنبال آن هستیم كه این افراد با احساس امنیت بتوانند مطالبشان را مطرح كنند و اگر صحت داشته باشد، اراده جدی نظام در برخورد با هر متخلفی و در هر سطحی كه باشد نشان داده خواهد شد و اگر تخلف نشده و صرفا یك فضاسازی رسانه‌ای علی نظام بوده است، این مساله نیز باید مشخص شود.
جلالی با بیان اینكه گزارش دیدار روز گذشته كمیته ویژه مجلس را به علی لاریجانی ارائه داده‌اند افزود: در آینده نزدیك با آقای صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز دیدار داشته و به بحث و بررسی در این زمینه خواهیم پرداخت.
وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا كه پرسید آیا كروبی چهار نفر مورد مذكور را به مجلس معرفی كرده است یا نه؟ اظهار داشت: ایشان هنوز این افراد را به ما معرفی نكرده‌اند اما قرار بر این است تا پس از انجام مقدماتی آنها را به ما معرفی كند تا در جلسه كمیته ویژه مجلس كه ممكن است افراد دیگری نیز در آن حضور داشته باشند، به این مساله رسیدگی شود.
وی در پاسخ به اینكه مجموعه این بررسی‌ها چقدر زمان می‌برد خاطرنشان كرد: امیدواریم در فضایی معقول و منطقی به این مسئله رسیدگی كند. البته باید این بررسی‌ها با سرعت انجام شود چون هر تاخیری، فضا را برای بهره‌برداری‌های سوء باز می‌كند البته ما به دنبال آن هستیم كه با سرعت عمل خود شایعات ایجاد شده در این زمینه را كاهش داده و مانع از دروغ‌پردازی علیه نظام شویم.
وی تاكید كرد: مردم باید بدانند كه نظام در برخورد با متخلف در هر سطحی كه باشد جدی است از این رو با تفكیك اخبار راست و دروغ، می‌باید با مردم صادقانه برخورد كرد.
جلالی در پاسخ به ایلنا كه پرسید چرا افرادی كه حكم آزادی‌شان صادر شده در دادگاه امروز باز هم حضور یافته‌اند گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم اما قاعدتا نباید كسانی كه حكم آزادی آنها صادر شده است در دادگاه حضور یابند.
 
 گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
 
منبع:ilna.ir