استعفای نجفی تکذیب شد؟
از صبح امروز در فضای مجازی خبری در حال انتشار است که حکایت  از استعفای شهردار تهران دارد.

شهردار تهران گفت: خبر استعفا صحت ندارد.

از صبح امروز در فضای مجازی خبری در حال انتشار است که حکایت  از استعفای شهردار تهران دارد.

محمد علی نجفی، شهردار شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار برنا خبر استعفای خود را تکذیب کرد.

همچنین حجت نظری در صفحه توئیتر خود نوشت: اخبار و شایعات فضای مجازی و زمزمه‌های درگوشی مبنی بر استعفای دکتر نجفی مطرح شده و تماس‌های مکرر با بنده و سایر اعضا گرفته می‌شود به صراحت چنین رخدادی را تکذیب می‌کنم و امیدوارم شایعه پراکنان سوای منافع شخصی منافع شهر و شهروندان را نیز لحاظ کنند.


nazari.jpg

تکذیب برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران در این باره

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران با تکذیب برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران با موضوع بررسی استعفای نجفی، گفت:‌ جلسه امروز اعضای شورای شهر  جلسه هم اندیشی برای جمع بندی عملکرد و پایان سال است. من به عنوان عضو شورا در حال حاضر از موضوع استعفا مطلع نیستم و نمی توانم تایید یا تکذیب کنم ولی اگر این موضوع صحت داشته باشد حتما به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

ابهامات در این باره درحالی ادامه دارد که مهدی حجت معاون شهرسازی شهرداری صبح امروز نشست خبری خود را لغو کرد و ضمن عذرخواهی از خبرنگاران در مورد شایعه استعفای نجفی، گفت: من نیز در کانالهای خبری موضوع را خواندم و دفتر نجفی نیز جواب نداد. واقعا خبر رسمی خاصی ندارم و مثل  بقیه شنیده ام و حوزه فعالیت من هم روابط عمومی نیست که اطلاع رسانی کنم و تا زمانی که خبررسمی منتشر نشود صحبت نمیکنم.

پیگیری ها دراین باره ادامه دارد ولی تا کنون هیچ منبع رسمی‌ این خبر را تایید نکرده است و روابط عمومی شهرداری تهران نیز تا این لحظه در این باره هیچ خبر و واکنشی نشان نداده است.

محمد علی نجفی رسما از پنجم شهریور با رای اعضای شورای شهر تهران و با تایید وزارت کشور سکان شهرداری تهران را به دست گرفت.

توئیت مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران درباره خبر استعفای شهردار تهران

majidfarahani.jpg


آغاز جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران

بعد از اعلام خبر استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران، جلسه فوق‌العاده اعضای شورای شهر تهران در طبقه اول ساختمان شورای شهر بدون حضور خبرنگاران آغاز شده است

تکذیب استعفای نجفی توسط مدیرکل دفتر شهردار

عبدالرحیم کرکه‌آبادی، مدیرکل دفتر شهردار تهران گفت: استعفایی وجود ندارد، اینها شایعاتی است که درپی جلسه‌ دو شب پیش شهردار با اعضای شورای شهر بوجود آمده است. در حاشیه رونمایی از تندیس آقای هاشمی همه اعضا گفتند آنها ۲۱ نفر نیستند و ۲۲ نفرند و در واقع گفتند موضع آنها حمایت از فعالیت‌های شهرداری، راهبردهایی که اتخاذ شده و مبارزه با فسادهایی است که شهرداری مجدانه پیگیری می‌کند.

به گفته وی، این شایعات پس از سند تغییر و تحول و ارسال اسناد تخلفات به قوه قضاییه بوجود آمده است: گروه‌هایی بودند که گمان می‌کردند شهردار  و تیم جدید شهرداری در باتلاقی که تیم قبلی درست کرده بودند، فرو بروند، اما شهرداری با اقداماتش اکنون از این باتلاق خارج شده است.

مدیرکل دفتر شهردار درباره سرطان پروستات نجفی هم گفت: این آخرین ورژن از شایعات است.

واکنش حافظی به شایعات استعفای نجفی

یک عضو پیشین شورای شهر تهران گفت: با این رفتارها و چنین عملکردی نیازی به ستون پنجم دشمن نداریم، خودمان تیشه به ریشه‌ها خواهیم زد.

رحمت‌الله حافظی در توییتر خود نوشت: "مدیر منصوب شهردار سابق مراسم رقص در برج میلاد را تدارک می بیند، شهردار فعلی به دادستانی احضار می‌شود سپس با وثیقه آزاد می شود، نهایتا استعفا می‌دهد. با این رفتارها و چنین عملکردی نیازی به ستون پنجم دشمن نداریم، خودمان تیشه به ریشه‌ها خواهیم زد."

hafezi.jpg


آقای نجفی استعفای خود را به شورای شهر تهران ارائه کرده است

احمد مسجد جامعی با تأیید استعفای شهردار تهران، اظهار داشت: آقای نجفی استعفای خود را به شورای شهر تهران ارائه کرده است.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر تهران با استعفای نجفی موافقت می‌کند یا خیر؟ گفت: فرآیند این کار باید بررسی شود.

بررسی استعفای نجفی در جلسه شورای شهر تهران/ بیماری جدید نجفی علت استعفا

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی استعفای نجفی شهردار تهران در جلسه شورای شهر تهران خبر داد. محمد علیخانی دقایقی قبل در کانال تلگرام خود نوشت: «اصل خبر استعفای دکتر نجفی شهردار تهران درست است. دکتر نجفی یک عارضه جدید پزشکی را علت استعفای خود اعلام کرده است. اکنون این دلیل برای اعضای شورای شهر محرز شد که البته نمی‌توان تاثیر فشارهای سیاسی را هم کتمان کرد. اکنون با اعضای شورای شهر تهران در حال گفت‌وگو هستیم.»

نجفی تا پایان تعطیلات نوروز شهردار است

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با تایید استعفای شهردار تهران: الان در حال بررسی ابعاد موضوع در جلسه غیر رسمی شورای شهر هستیم.

تصمیم گیری در خصوص شهردار جدید نیازمند زمان است لذا اعضای شورا بر ادامه کار شهردار تا انتهای  تعطیلات نوروز توافق جمعی دارند بنا شد استعفا در اولین جلسه رسمی شورای شهر در سال جدید رسما قرائت شده و تصمیم گیری قطعی کنیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com / borna.news / isna.ir / ilnanews.com