در سال‌های اخير شايعاتی در جامعه ما درباره‌ی بعضی افراد و نيز فرزندان بعضی مقامات و شخصيت ‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است.
 
غلامعلی حدادعادل با بیان این‌كه شایعه میكروبی است كه در تاریكی و ابهام رشد می‌كند، گفت: در سال‌های اخیر شایعاتی در جامعه ما درباره‌ی بعضی افراد و نیز فرزندان بعضی مقامات و شخصیت‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است. سكوت و كم‌كاری قوه قضاییه در این مسائل مردم را دچار حیرت می‌كند. اگر قوه قضاییه به موقع وارد عمل شود و با رسیدگی صحیح و عادلانه احكامی صریح و سریع صادر كند مردم از حیرت نجات‌یافته و راه بر شایعه‌سازی و شایعه پراكنی بسته می‌شود.
به گزارش ایسنا، حدادعادل در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریك انتصاب ریاست جدید قوه قضاییه از زحمات و خدمات آیت‌الله شاهرودی تشكر كرد و نكاتی را در باب این قوه یادآور شد.
نماینده‌ی مردم تهران اظهار داشت: قوه قضاییه مسوول تامین عدالت در جامعه است، رعایت عدالت و مقابله با ظلم و رفع تبعیض ناروا اولین و مهم‌ترین انتظاری است كه مردم از حكومت‌ها دارند. مردم امنیت، ‌آزادی و عدالت را با هم می‌خواهند. پاسداری از عدالت شرط اصلی حكمرانی خوب است. اگر در یك حكومت قوه قضاییه عدل و انصاف را رعایت نكند و به عدل حكم نكند، هیچ عذری از آن پذیرفته نیست.
به گفته‌ی وی، هیچ حكومتی نمی‌تواند به بهانه‌ی كمبود امكانات، در تامین عدل و داد قصور ورزد.
رییس كمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌كه عدل و داد اساس مملكت‌داری است، گفت: هیچ رشته‌ای مانند عدالت نمی‌تواند مردم را با حكومت پیوند دهد.
وی با بیان این‌كه از قوه قضاییه انتظار می‌رود با ظلم و فساد مبارزه كند، افزود: دستگاهی كه می‌خواهد با ظلم و فساد مقابله كند خود باید پاك باشد. با دست‌های آلوده نمی‌توان آلودگی‌های دیگر را پاك كرد، لذا رییس قوه قضاییه باید مراقب باشد تا این قوه هر چه بیشتر پاك باشد. قضات و كاركنان پاكدامن، عزیز و محترم شمرده شده و خاطیان طرد و مجازات شوند.
حدادعادل با تاكید بر این‌كه باید مراقبت شود كه سوداگران و پول‌پرستان، از حریم این قوه دور بمانند، اظهار داشت: وقتی در اسلام توصیه شده كه بهتر است قاضی برای خرید مایحتاج خود به بازار مراجعه نكند تا مبادا فروشندگان كالایی را به او ارزان‌تر بفروشند و در نتیجه قاضی در اجرای عدالت و صدور حكم قاطع، مأخوذ به حیا شود چه جای آن است كه صاحبان قدرت اقتصادی در قوه قضاییه طمع كنند و بخواهند با نفوذ در این قوه در اجرای عدالت تاثیر‌گذارند.
عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس تصریح كرد: در سال‌های اخیر شایعاتی در جامعه ما درباره‌ی بعضی افراد و نیز فرزندان بعضی مقامات و شخصیت‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است. سكوت و كم‌كاری قوه قضاییه در این مسائل مردم را دچار حیرت می‌كند. شایعه میكروبی است كه در تاریكی و ابهام رشد می‌كند. اگر قوه قضاییه به موقع وارد عمل شود و با رسیدگی صحیح و عادلانه احكامی صریح و سریع صادر كند مردم از حیرت نجات یافته و راه بر شایعه سازی و شایعه پراكنی بسته می‌شود.
به گفته وی، در این صورت هر كسی نمی‌تواند به جای قوه قضاییه بنشیند و دیگران را متهم كرده و حكم صادر كند.
حدادعادل تاكید كرد: نباید چنان شود كه متهمان در جایی كه باید محاكمه شوند محاكمه نشوند و در جایی محكوم شوند كه نباید بشوند. این شیوه برای كشور، ‌نظام و انقلاب زیانبار است.
عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با بیان این‌كه در اداره‌ی قوه قضاییه باید عدالت و عقلانیت توام با هم اعمال شود، اظهار داشت: اداره‌ی دادگاه‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم باید با مدیریت و تدبیر همراه باشد. تغییر و تبدیل احكام قضایی نباید آن چنان شتاب‌زده و تعجب‌آور باشد كه افكار عمومی در اعتبار قوه قضاییه به تردید افتد.
وی معتقد است كه بهترین تبلیغ برای قوه قضاییه تدبیر صحیح در ترسیم چهره‌ی این قوه در برابر چشمان مردم است.
نماینده‌ مردم تهران اظهار امیدواری كرد كه ریاست جدید و مدیران ارشد قوه قضاییه بتوانند عدالت را كه آرمان اصلی مردم در برپایی انقلاب اسلامی بوده تامین كنند و آنچه را كه مقام معظم رهبری همواره از این قوه خواسته‌اند به ویژه نكاتی را كه در حكم انتصاب رییس جدید این قوه یادآوری كرده‌اند، مدنظر داشته باشد.
حدادعادل با بیان این‌كه از سخنان رییس جدید قوه قضاییه در مراسم معارفه معلوم می‌شود كه ایشان از اهمیت و حساسیت وظیفه‌ای كه بر عهده گرفته‌اند آگاهند و گلوگاه‌ها را به خوبی می‌شناسند، به ایام شهادت امیرالمومنین(ع) كه در ماه مبارك رمضان است اشاره كرد و گفت: باید توجه داشته باشیم كه آن امام همام جان بر سر اجرای عدالت نهاد و این خود حقیقتی است كه مسوولیت سنگینی بر دوش ما می‌گذارد؛ مسلما در اجرای عدالت همه باید به قوه قضاییه و رییس جدید آن كمك كنند. مجلس نیز تبعا آمادگی دارد با قوه قضاییه همكاری كند.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir