«عبدالعزير حكيم»،‌ رهبر بلند پايه شيعيان عراق و رئيس مجلس اعلای اسلامی عراق در يکی از بيمارستان‌های تهران به ديار باقی شتافت.
 
به گزارش ایلنا،‌ دو تن از مقام‌های مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام كردند كه «عبدالعزیز حكیم»،‌ یكی از رهبران بلندپایه شیعیان عراق به‌ویژه بعد از حمله سال 2003 آمریكا به این كشور به دیار باقی شتافت.
«سید محسن حكیم»، مشاور سیاسی سید عبدالعزیز حكیم با اعلام این خبر گفت: «سید عبدالعزیز حكیم ساعت 14 و 35 دقیقه چهارشنبه به دیار باقی شتافت.»
وی با بیان این‌كه پیكر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به نجف اشرف منتقل خواهد شد، افزود: «مراسم تشییع جنازه ایشان متعاقباً اعلام می‌شود.»
پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود كه پزشكان ایرانی همچنین اعلام كرده‌اند كه هر چه در توان داشتند برای این مقام بلندپایه عراقی انجام دادند.
حكیم از سال 2003 میلادی و هم‌زمان با حمله نیروهای آمریكا به عراق، نقش مهمی در صحنه سیاسی این كشور ایفا كرده است. تشخیص سرطان ریه حكیم ماه می سال 2007 میلادی و بعد از آزمایش‌هایی در مركز سرطان شناسی «آندرسن» واقع در «هیوستون» آمریكا داده شد ولی وی ترجیح داد تا در ایران تحت شیمی‌درمانی قرار بگیرد.
حكیم از این زمان كمتر در انظار عمومی ظاهر شده است و «عمار حكیم»، فرزند وی قسمت عمده‌ای از مسئولیت‌های پدرش را برعهده گرفته است.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir